Zuzana Kronerová vo filme Baba z ľadu

Febiofestlogo resizeFilm Baba z ľadu bude otvárať 24. medzinárodný festival filmových klubov Febiofest. V ten istý deň -  2. marca - vstupuje filmová novinka českého režiséra Bohdana Slámu aj do slovenských kín. V príbehu o tom, že nikdy nie je neskoro zobrať osud do vlastných rúk, sa v hlavnej úlohe predstaví slovenská herečka Zuzana Kronerová

Hana je šesťdesiatnička so zabehnutým stereotypným životom. Ten sa krútil doteraz len okolo synov, neviest a vnúčat. Po stretnutí s Broňom a jej zoznámení sa s otužileckou komunitou začne na svoj život nazerať z iného uhla pohľadu a začne ho postupne meniť. Divoký Broňa, ktorý je totiž absolútnym Haniným opakom, rozvíri a naštrbí jej Babzladu4 resizerodinné vzťahy. Hanina osobná revolúcia je na spadnutie. Režisér snímky Baba z ľadu, Bohdan Sláma, sa rozhodol love-story šesťdesiatnikov rozohrať na pozadí vody a otužovania. „Voda má neuvěřitelně očistnou moc, dá se v ní utopit trápení. Když se ponoříte do studené vody, je to jako ocitnout se v kosmickém prostoru. Živel je neúprosně kolem vás, organismus se stáhne do sebe. Když vylezete, opět se roztáhne a vyplaví se endorfiny,” hovorí.

Otužilecký tréning museli pred nakrúcaním absolvovať aj hlavní aktéri – Zuzana Kronerová a Pavel Nový. „To, že som sa z najväčšieho zimomrivca stala otužilcom, sa mi zdá neuveriteľné, ” hovorí Zuzana Kronerová.  Režisér Bohdan Sláma dodáva : „I trénovaný otužilec může lézt do vody na dobu delší než tři minuty jen jednou za den a pak musí mít volno, aby se tělo zregenerovalo. Abychom film natočili, herci museli do vody dvakrát za den a dvakrát za sebou, což bylo dost náročné i pro zkušené otužilce. Pavel Nový to zvládl bravurně. Zuzana Kronerová je také nesmírně statečná. Velmi o roli stála, ale hned na začátku říkala, je hodně zimomřivá. Pak se odhodlala vstoupit do vody a role byla její. Zuzana je pro mě reprezentantem křehkého a silného ženství, zároveň má i komický talent. Když zjistila, že jí otužování pomáhá, dodalo jí to sílu, sebevědomí. Pomohlo jí to fyzicky i psychicky, doslova omládla.”

Slávnostné otvorenie 24. ročníka Medzinárodného festivalu filmových klubov Febiofest, a  zároveň a vstup filmu do kinodistribúcie, prídu uviesť herečka Zuzana Kronerová a režisér Bohdan Sláma.  Snímka Baba z ľadu  je česko-slovensko-francúzskou koprodukciou. Za slovenskú stranu sa na filme podieľali Marko Škop a Ján Meliš zo spoločnosti Artileria. Do kín film prináša Asociácia slovenských filmových klubov.