Päťdesiat odtieňov temnoty (USA 2017)

fifty-shades-darkerFifty Shades Darker
115 minút.
Scenár: Niall Leonard. Réžia: James Foley. Kamera: John Schwartzman. Strih: Richard Francis-Bruce. Hudba: Danny Elfman. Účinkujú: Jamie Dornan, Dakota Johnson, Max Martini, Kim Basinger, Luke Grimes, Eloise Mumford, Rita Ora, Victor Rasuk, Bella Heathcote, Tyler Hoechlin, Marcia Gay Harden, Eric Johnson, Jaclyn Jonet, Marci T. House a ďalší.
Slovenská premiéra 9. februára 2017
Že kinematografia, to je najmä priemysel produkujúci tovar pre najširšie masy, nám neúnavne pripomína distribučná spoločnosť CinemArt. Tentoraz pokračovaním „erotického“ thrilleru pre panie a slečny (najmä tie naivnejšie a so zníženými nárokmi i skúsenosťami) Fifty Shades Darker. Filmová adaptácia prvého románu Eriky Mitchellovej, známej pod pseudonymom E. L. James Päťdesiat odtieňov sivej v roku 2015 investíciu vo výške 40 miliónov dolárov zúročila na tržby atakujúce 600 miliónov. Pokračovanie už nerežírovala Sam Taylor-Johnsonová. Režisér James Foley sa sprvu špecializoval na kriminálne drámy (Cela smrti, Vojna gangov, Chladnokrvne, Neznámy zvodca), ale potom začal nakrúcať televízne seriály Dom z kariet, Hannibal a Billions s takým úspechom, že producenti (medzi ktorými nechýba ani spisovateľka E. L. James) mu zverili nielen réžiu Päťdesiat odtieňov temnoty, ale hneď i tretej časti Päťdesiat odtieňov slobody, ktorá by sa mala dostať do kín budúci rok.