Art Film Fest prinesie do Košíc rok plný kvalitnej kinematografie

ArtFilmlogo resizeNajväčší a najznámejší filmový festival na Slovensku – Art Film Fest – oslávi tento rok 25. výročie a do Košíc opäť prinesie kvalitnú svetovú kinematografiu,  rešpektované osobnosti filmu a neopakovateľnú atmosféru festivalového diania.

Art Film Fest nadobro zakotvil v Košiciach, dôkazom čoho je aj headline 25. ročníka – „Art Film na dobrom mieste!“.  K tomu festival dostal úplne novú vizuálnu identitu a logo s pripomienkou štvrťstoročia existencie tejto filmovej prehliadky a spoločenského happeningu v jednom. Festival bude tento rok ešte viac košický. A to nie len počtom ľudí pracujúcich na jeho príprave, no predovšetkým zapojením napríklad košických škôl do kreovania udalostí, ktoré budú Lasica resizefestivalu predchádzať, či budú jeho sprievodnými akciami. „Urobíme všetko preto aby festivalom žilo a dýchalo doslova celé mesto a do Košíc cestovali ľudia z celého Slovenska za skvelými filmami a neopakovateľnou atmosférou,“ dodáva Peter Nágel umelecký riaditeľ AFF. Festival v metropole východu nepoľaví v kvalite ani tento rok a uvedie exkluzívne slovenské premiéry vo svete ocenených filmov, nebudú chýbať víťazné snímky z Cannes, Benátok či Berlína. ale aj množstvo ďalšej kvalitnej kinematografie zo sveta a Slovenska.

Tradične festival navštívi množstvo rešpektovaných osobností filmu a filmovej tvorby a stretnutie s nimi je každoročným ťahákom pre mnoho filmových fanúšikov. „Pracujeme na tom, aby medzi hosťami 25. ročníka bola aj filmárska hviezda minimálne európskeho formátu“, sľubuje umelecký šéf Peter Nágel. Festivalu bude od konca januára predchádzať séria filmových podujatí, ktorú divákom v Košiciach ponúknu Art Film Fest a spoločnosť Film Europe. „Projekt Art Film Fest uvádza... prinesie každý mesiac do Košíc a ďalších miest východného Slovenska špičkové filmové udalosti“, uvádza Ivan Hronec, prezident distribučnej spoločnosti Film Europe. „Práve dnes 25. januára spúšťame spoločne prehliadku ´Scandi – severská filmová lekcia´, vo februári predpremiéru filmu Oddysey (o známom morskom výskumníkovi Jacquesovi Cousteauovi) a minifest ´Európske rozprávky´, v marci ´Créme de la Créme´ - prehliadku francúzskych filmov, v apríli ´Prvý apríl´, čo bude manifest filmových komédií a v máji predstavíme ´Cannes v Košiciach´- víťazné filmy z posledných ročníkov najprestížnejšieho festivalu.“  „Art Film Fest uvádza... je o budovaní celoročného vzťahu festivalu a košického a východoslovenského publika“, dodáva Peter Nagel, umelecký riaditeľ festivalu. „Zároveň spolu s Film Europe iniciujeme projekt Festival Cinema, čo bude sieť slovenských kín zapojených do vzdelávacieho cyklu celoročnej podpory a prezentácie najlepších festivalových filmov.“

Program bude aj tento rok rozdelený do viacerých sekcií s prémiovou kategóriou Be2Can Starter, čo je exkluzívna prehliadka najlepších filmov z Benátok, Berlína a Cannes.  Už teraz sú známe prvé horúce novinky z tejto sekcie. „Je vynikajúce, že pokračujeme v náročnom trende“, hovorí Nagel. „Diváci sa môžu tešiť na filipínsky film Žena, ktorá odišla, ktorý získal Zlatého leva v Benátkach, rovnako tiež na sugestívnu snímku amerického vizionára Terrencea Malicka Cesta časom, argentínsku tragikomédiu Ctihodný občan, ocenenú Vopiho pohárom pre najlepšieho herca, ako aj podmanivú krutú grotesku Emira Kusturicu Na mliečnej ceste s Monicou Bellucci v hlavnej úlohe.“

Spolupráca so spoločnosťou Film Europe sa však neobmedzuje iba na spomínanú prémiovú sekciu. „Som rád, že na nadchádzajúcom Art Film Feste budeme môcť uviesť aj ďalšie festivalové slovenské premiéry“, zdôrazňuje Hronec. „Nateraz môžem avizovať skvelú dánsku čiernu komédiu Small Town Killers, ktorá sa stáva festivalovým hitom, a tiež Slávu, čo je najoceňovanejší bulharský film súčasnosti."

O hlavné ceny Art Film Festu Modrý anjel sa budú  uchádzať snímky v Medzinárodnej súťaži hraných i krátkych filmov. Festival pokračuje aj v tradícii oceňovania známych osobností. Mená prvých ocenených laureátov sa verejnosť dozvie v najbližších týždňoch. Na priaznivcovfestivalu čakajú od 16. do 24. júna 2017 okrem hlavnej súťaže aj ďalšie nesúťažné a divákmi vyhľadávané programové sekcie. Či už sú to Európske zákutia, výber najpozoruhodnejších európskych filmov, Láska a anarchia, kolekcia objavných nezávislých prúdov kinematografie, Okolo sveta, čo sú najnovšie filmy mimoeurópskeho priestoru, Prísľuby z východu, divácky atraktívne snímky z ázijského kontinentu, prehliadka ultranezávislých amerických filmov American Indies, polnočné žánrové pele-mele Nočná prehliadka a ďalšie. Jednou z noviniek tohtoročnej programovej ponuky je Peter Kerekes špeciál, v ktorej košický rodák a  medzinárodne uznávaný filmár predstaví svoje obľúbené filmy a hostí.

Hlavným festivalovým kinom zostáva veľkolepá košická Kunsthalle, ale filmový maratón v júni ,,pobeží“ aj v priestoroch Kulturparku, Tabačky, kina Úsmev, kina Slovan i v amfiteátri, kde práve Art Film Fest otvorí letnú premietaciu sezónu.