Rogue One: A Star Wars Story (USA 2016)

Rogue-OneRogue One: A Star Wars Story
133 minút.
Scenár: Chris Weitz, Tony Gilroy, John Knoll, Gary Whitta. Réžia: Gareth Edwards. Kamera: Greig Fraser. Strih: John Gilroy, Colin Goudie, Jabez Olssen. Hudba: Michael Giacchino. Účinkujú: Felicity Jones, Diego Luna, Alan Tudyk, Donnie Yen, Wen Jiang, Ben Mendelsohn, Forest Whitaker, Riz Ahmed, Mads Mikkelsen, Jimmy Smits, Alistair Petrie, Genevieve O'Reilly, Ben Daniels, Paul Kasey, Fares Fares, James Earl Jones, Robin Pearce , Richard Glover, Rufus Wright, Warwick Davis a ďalší.
Slovenská premiéra 15. decembra 2016
Spoločnosť Walt Disney Studios sa usiluje čo najviac zúročiť práva k eposu Star Wars, ktoré kúpila od Georga Lucasa s celým Lucasfilmom. Preto prichádza s prvým z príbehov Star Wars Anthology, len voľne napojených na hlavnú dejovú líniu. Režisér britského pôvodu Gareth Edwards (Godzilla) dostal k dispozícii 200 miliónov dolárov, aby nakrútil veľkolepú space operu – „výpravné dobrodružstvo netypických hrdinov, ktorí sa spoja v drsných časoch, aby sa vydali na nemožnú misiu, ktorej cieľom je ukradnúť plány najničivejšej zbrane Impéria - Hviezdy smrti.“ Príbeh sa odohráva v čase medzi Star Wars: Epizoda III - Pomsta Sithov (2005) a Star Wars: Epizoda IV - Nová nádej (1977). Hudbu mal pôvodne skomponovať Alexandre Desplat, ale komplikácie pri nakrúcaní spôsobili časové posuny, takže ho musel nahradiť Michael Giacchino. Obraz snímali panoramatickými kamerami a film je k dispozícii okrem formátov pre bežné kiná a 3D aj pre veľkoformátový Imax.