Pre Čističa Golden Eye z Batumi

GoldenEye resizeTakmer pred rokom bola slovenská dráma Čistič uvedená vo svetovej premiére na Medzinárodnom filmovom festivalevo Varšave a vstúpila do domácich kín, vo svete ju však premietajú doteraz. S ocenením sa naposledy vrátil jej kameraman Martin Žiaran z gruzínskeho Batumi – získal Osobitnou cenu na prestížnom festivale Golden Eye, ktorý je venovaný filmovej a televíznej kameramanskej tvorbe.

Žiaran si tak pripomenul svoj úspech spred dvoch rokov, keď bol na rovnakom festivale ocenený dvomi cenami za prácu na českom filme Hany, nakrútenom v jednom zábere. Tentoraz vyberali organizátori ocenených spomedzi 2 223 Ziaran2 resizefilmových a televíznych diel z rovnej stovky krajín. Za prácu na Čističovi už Martina Žiarana ocenili na filmovom festivale v talianskom Lecce, ale je tiež držiteľom ceny Kamera 2015, udeľovanej Asociáciou slovenských kameramanov. Na konci septembra získal Čistič niekoľko cien aj počas udeľovania Igricov, najstarších slovenských filmových ocenení. Noël Czuczor, predstaviteľ hlavnej postavy, si domov odniesol sošku Igrica v mužskej kategórii, jeho filmová partnerka Rebeka Poláková sa tešila z tvorivej prémie v kategórii ženskej.

CzukorZiaran resizeNa svojej festivalovej púti už slovenský Čistič prešiel poriadny kus sveta, videli ho diváci vo viacerých európskych krajinách, ale aj v USA, Indii či nedávno v Austrálii počas tamojšieho každoročného Českého a slovenského filmového festivalu. V dňoch 6. októbra – 2. novembra bude súčasťou prehliadky Slovak Visual – Mostra do Cinema Eslovaco, ktorá prinesie kolekciu 10 celovečerných a 10 krátkometrážnych slovenských filmov do šiestich brazílskych miest.