Prezidentom Slovenskej filmovej a televíznej akadémia je Martin Šulík

Sulik3 resizeValné zhromaždenie Slovenskej filmovej a televíznej akadémie (SFTA) sa konalo 7. septembra 2016, na ktorom si akademici volili na ďalšie tri roky nové vedenie. Nové prezídium má deväť členov a bude pracovať v zložení: P. Dubecký, M. Dírerová, B. Hessová, M. Leščák, J. Meliš, P. Neveďal, I. Ostrochovský, M. Šulík, M. Ulman. Prezídium na svojom prvom zasadnutí 19. septembra 2016 zvolilo štatutárnych zástupcov SFTA. Novým prezidentom akadémie sa stal Martin Šulík. Marek Leščák a Mirka Dírerová budú v novom funkčnom období pôsobiť ako viceprezidenti.

Slovenská filmová a televízna akadémia združuje významné osobnosti slovenskej audiovizuálnej kultúry. Jej cieľom je aktívne napomáhať rozvoju duchovných hodnôt, podieľať sa na vytváraní systémového prostredia pre stabilizáciu slovenskej audiovizuálnej scény, podporovať rôznorodé kultúrne aktivity spojené s filmom a zaštítiť prezentáciu slovenskej audiovizuálnej kultúry doma i v zahraničí. Vystupuje na ochranu slobodnej umeleckej tvorby a na ochranu záujmov jej tvorcov. Je organizátorom a garantom národnej filmovej ceny Slnko v sieti a navrhuje slovenských zástupcov do procesov výberu držiteľov Európskej filmovej ceny a ceny americkej Akadémie filmových vied a umení Oscar.

Matin Šulík
                                                                                                                 prezident SFTA