Bažant Kinematograf skončil svoju štrnástu sezónu

Bazant2016logo resizeLetný putovný filmový festival Bažant Kinematograf 6. septembra úspešne ukončil svoju štrnástu sezónu. Dvakultové retroautobusy sa na cesty Slovenskom vydali 1. júla a počas leta navštívili 31 miest. Tohtoročnú ponuku českých a slovenských filmov si prišlo pozrieť vyše 25 000 divákov a k nim sa pridalo 8 000 divákov, ktorí navštívili filmové večery Letného kina Bažant Kinematograf na bratislavskej Magio pláži. Výber kvalitných festivalových filmov premietne ešte na festivale Cinematik od 13. do 18. septembra.

Bažant Kinematograf prináša filmové zážitky pod holým nebom už 14 rokov a vďaka silnej podpore divákov a pretrvávajúcej dôvere svojich partnerov aj tentoraz priniesol letné kino do vyše tridsiatich rôznych miest po celom Slovensku. Filmová sezóna trvala 10 týždňov, konalo sa vyše 130 premietacích večerov a väčšine prialo príjemné filmové počasie, skalných divákoch neodradili ani chladnejšie či miestami upršané večery. Pre nepriaznivé počasie zrušená len jediná projekcia. Najnavštevovanejšími mestami sa aj vďaka priaznivému počasiu stali Prešov (2 600 divákov), Ružomberok (1 650 divákov) a Banská Bystrica (1 400 divákov). Najobľúbenejšími filmami z pätice slovenských a českých filmov boli podľa návštevnosti Wilsonov (približne 5 900 divákov), kultové Pelíšky (približne 5 600) a Eva Nová (vyše 5 300).

Maqioplaz 1 resizeŠiesty raz bol Bažant Kinematograf aj súčasťou Magio pláže v Bratislave. Tohtoročnú sezónu letného „plážového“ kina otvorila 13. júla premiéra očakávaného filmu Jana Hřebejka Učiteľka. Premietalo sa pravidelne päťkrát do týždňa až do 16. augusta a počas 25 večerov sa predstavili úspešné filmové tituly z posledného obdobia, špeciálny filmový profil Woody Allen de luxe, filmové večery pre rodičov s deťmi, mimoriadne uvedenia a premiéry za účasti zaujímavých hostí. Filmové večery v príjemnom prostredí Magio pláže tento rok navštívilo okolo 8 000 divákov.

Za Bažant Kinematografom od začiatku stojí podpora generálneho partnera Zlatý Bažant. Ronald Lupták, group brand manager HEINEKEN Slovensko, potvrdzuje, že ide naozaj o úzku a aktívnu spoluprácu: „Prehliadka toho najlepšieho, čo česká a slovenská kinematografia prináša, v spojení s najlepším slovenským pivom. Tomu hovorím ideálna kombinácia. Bažant Kinematograf a Zlatý Bažant sú nerozlučnou dvojicou už štrnásť rokov a rozhodne v spolupráci budeme pokračovať aj naďalej. Tešíme sa na ďalší, už pätnásty ročník a horíme zvedavosťou, aké filmy ponúkneme verejnosti o rok.“

Maqioplaz 2 resizeLetnú sezónu Bažant Kinematograf oživila aj zaujímavá retrokampaň k novinke Zlatý Bažant ´73. V rámci nej sa generálny partner projektu divákom pred každým filmom prihovoril prostredníctvom hlásateľského vstupu legendárnej moderátorky Nory Beňačkovej. S filmovými autobusmi po Slovensku cestovalo aj Záhradné Pohostinstvo ´73 a diváci si premietania filmov mohli spríjemniť aj novým pivom Zlatý Bažant ´73.

Zlatý Bažant sa v tomto roku stal tiež partnerom Medzinárodného filmového festivalu Cinematik v Piešťanoch a retroautobus Bažant Kinematograf bude počas festivalu v termíne 13. až 18. septembra premietať výber kvalitných festivalových titulov. A prítomné bude aj Záhradné Pohostinstvo ´73. Koordinátorka projektu Ľubica Orechovská sezónu uzatvára slovami: „Máme za sebou už štrnástu sezónu Bažant Kinematografu, čo mi príde v kontexte kultúrnych podujatí na Slovensku naozaj vysoké až fantastické číslo. Vzhľadom na typ nášho projektu, závislého od veľkej dôvery a podpory partnerov a podporovateľov, si to vážime o to viac, že náš generálny partner pri nás stojí pevne a už tak dlho. Asi by to tak nebolo, keby naše premietania nemali svojich verných divákov a tiež partnerov na úrovni jednotlivých miest. Ďakujeme všetkým za krásne filmové leto vonku, tešíme sa opäť o rok.“