Mimi a Líza v kinách

MimiaLiza resizeNedávno spoznali príbehy dvoch nerozlučných kamarátok Mimi a Lízy deti vo francúzskych a belgických kinách. Tentoraz sa objaví séria rozprávok na veľkých filmových plátnach aj na Slovensku. Od 3. septembra uvedú kiná v Spišskej Novej Vsi, Bratislave, Senci, Martine a ďalších 30 mestách pásmo s rozprávkami: Tmy sa nemusíš báť, Zbohomfarba sivá, Tety z pexesa, Neviditeľná ryba, Zakliaty čas, Dážďovka Tour a Zrkadlo.

Prvých sedem dielov seriálu Mimi a Líza malo premiéru vo vysielaní RTVS počas vianočných sviatkov v roku 2013. O dva roky neskôr televízia odvysielala všetkých 13 epizód. Podľa seriálu vznikli aj dve úspešné a obľúbené detské knihy. Odvtedy tvorcovia absolvovali niekoľko besied s deťmi či už v knižniciach, na školách alebo v kníhkupectvách. Pre veľký záujem sa spoločnosť Art4 rozhodla, že poteší deti a čarovné príbehy obľúbených kamarátok uvedie na filmové plátna.

S Mimi a Lízou totiž zažívajú množstvo dobrodružných a vtipných momentov. Zároveň však spoznávajú aj posolstvo o plagat Mimi a Liza v kinach resizetolerovaní všetkých bez rozdielu. Aj keď je Mimi nevidomá, jej svet nie je sivý a smutný, práve naopak. Mimi je silná osobnosť, ktorá čokoľvek okolo seba vníma veľmi intenzívne ostatnými zmyslami a často práve vďaka nim dokáže vyriešiť zložitý problém. Nielen Líze, ale všetkým deťom dokazuje, že svet nevidomého kamaráta je neobyčajne pestrý a oplatí sa ho spoznať. „Rodičia túžia ukázať svojím ratolestiam tie najlepšie a najhodnotnejšie veci nášho života. Prostredníctvom pestrofarebných zážitkov dvoch kamarátok sme sa snažili otvoriť vesmír, v ktorom tieto hodnoty deti nachádzajú,“ prezradila Katarína Kerekesová. „Na projekte pracoval kolektív kreatívnych ľudí bez ktorých by nebol tým, čím je. Mnohí z nich sú aj rodičmi, takže sme si mohli vyskúšať priamo na ich drobcoch, ako jednotlivé príbehy fungujú. A sme veľmi radi, že si Mimi a Lízu napokon obľúbili aj iné deti, dokonca nielen na Slovensku.“

Projekt Mimi a Líza vznikol v koprodukcii produkčnej spoločnosti Fool Moon, RTVS a štúdia ekran aj vďaka podpore Audiovizuálneho fondu SR.  Okrem filmového spracovania sa príbehy dvoch kamarátok pretavili aj do rozhlasových rozprávok na Rádiu Regina a knižnej podoby vďaka Vydavateľstvu Slovart. To nedávno vydalo aj pracovný zošiť Mimi & Líza s hrami, hádankami a úlohami. Rozprávky sú prístupné aj formou mobilnej aplikácie, po stiahnutí cez Google play alebo Appstore si môžete pozrieť TV seriál, vypočuť rozhlasové hry alebo zahrať zvukové pexeso.