Nový film Ani ve snu! na Magio pláži

Arinalogo resizeČesko–slovensko–bulharský film Ani ve snu! mal svetovú premiéru na prestížnom Berlinale a odvtedy cestuje po svetových festivaloch. Slovenskú premiéru bude mať v stredu 20. júla 2016 o 21.00 hod. na Magio pláži v Bratislave. Do našich kín príde 1. septembra tohto roku.

Snímka režiséra Petra Oukropca sa nakrúcala aj vo Vysokých Tatrách a v tíme boli aj slovenskí tvorcovia: herec Ivan Martinka, špeciálne efekty robil Michal Struss a slovenskou koproducentkou je Silvia Panáková. Film určený v prvom rade pre tínedžerov je o parkúristoch, chuti zdolávať prekážky a prvej láske. „Keď som sa dozvedel, že to bude film o parkúristoch, najprv som sa tešil na kone, potom som googlil, o čo vlastne ide a keď som zistil, že je to to, čo som už Anivosne resizepredtým sledoval na viacerých videách so zatajeným dychom, len som nevedel, že sa to volá urban parkour, bolo mi ľúto, že nemám o 20 rokov menej, lebo „parkúristu – milovníka“ už určite nedám. Ale na druhej strane, vďaka tomu, že mám, koľko mám, mám teraz aj správnu filmovú dcéru, nekonvenčnú, zaťatú, charizmatickú dievčinu, akou Bára Štikarová (predstaviteľka hlavnej postavy) aj v skutočnosti je,“ povedal predstaviteľ jednej z hlavných rolí – otca, bývalého horolezca, ktorý po úraze už nikdy nebude môcť liezť a snaží sa svoju dcéru mierne nasilu nasmerovať do svojich vlastných koľají – Ivan Martinka. Okrem iného vyzdvihol tiež súlad mladosti a chuti prekonávať prekážky, či samého seba. Ako doplnila producentka filmu Silvia Panáková zo spoločnosti ARINA, fakt, že si film vybral berlínsky festival je veľký úspech. Premietali ho v rámci sekcie Generation 14+, ktorá prezentuje to najlepšie zo súčasnej svetovej tvorby pre deti a mládež. Snímku uvádzali aktuálne aj Karlove Vary, Art Fim Fest, pred tým napríklad Medzinárodný filmový festival v Šanghaji a záujem oň prejavili aj škandinávske krajiny. Realizáciu finančne podporil Audiovizuálny fond, film do slovenských kín prinesie spoločnosť Magic Box Slovakia.

Pätnásťročná Laura je rezká, svižná a tvrdohlavá. Túži sa dostať do partie parkúristov a prvý raz pocíti lásku. Začne žiť dvojaký život. Vo fantazijnom svete romantických ilúzií jej Luky patrí, v realite sa však jej snaha zblížiť sa s ním skončí inak. Vo chvíli, keď sa oba svety zvláštnym spôsobom prepoja, sa Laura musí rozhodnúť pre jeden z nich. Postavy Laury a Lukyho stvárnili Barbora Štikarová a Toman Rychtera. Parkúr je životný štýl najmä chlapcov, ktorí sa snažia posúvať hranice vlastného tela a svojich fyzických schopností v súčasnom industriálnom mestskom prostredí. Parkúristi tréningami zdokonaľujú svoj pohyb a pripravujú sa tak na možné extrémne životné situácie. Ich schopnosti liezť,  skákať a prekonávať rôzne prekážky a objekty, im prináša náskok a slobodu.

Peter Oukropec debutoval ako producent v roku 1994 dlhometrážnym filmom Indiánske leto. O rok na to založil spoločne s Pavlom Strnadom produkčnú spoločnosť Negativ, ktorá vyrobila už viac než štyridsať hraných, dokumentárnych a animovaných filmov, ocenených celým radom významných medzinárodných cien. V roku 1999 získal Českého leva za najlepší film roku Návrat idiota. Je členom Európskej filmovej akadémie. Od roku 2003 vedie producentskú dielňu na katedre produkcie na pražskej FAMU. V roku 2012 debutoval ako režisér dobrodružným filmom pre deti Modrý tiger.