MFF Trenčianske Teplice ocenili Bélu Tarra Zlatou kamerou

BelaTaee  resize 1Včera ( 23. 6. 2016) za začal Medzinárodný filmový festival v Trenčianskych Tepliciach. Hneď na úvod prišiel najvzácnejší hosť popredný maďarský režisér Béla Tarr, ktorému festival udelil cenu Zlatá kamera, ktorú si osobne prevzal „Som rád, že budem patriť do takého klubu, kde je aj Roman Polanski a Ettore  Scola," povedal ocenený režisér, ktorý nevie povedať či je ťažké nakrútiť film, ale rozhodne je to pre neho záľuba.

Festival uvedie viac než 60 titulov, z ktorých je približne polovica celovečerných. Diváci uvidia filmy z rôznych krajín Európy, ale aj z Južnej Ameriky či Ázie. Umelecká riaditeľka festivalu Ľudmila Cviková a zakladateľ festivalu Peter Teplece2016 resizeHledík na slávnostnom otvorení počas zdôraznili, že ctižiadosťou festivalu je objavovať. „Chcene dať dohromady tých, ktorí majú pocit, že kultúra a umenie sú ohrozené. Naša vízia je európsky kultúrny azyl. Máme pocit, že kultúru je treba chrániť. Pozvali sme sem mladé spisovateľky, mladých výtvarníkov. Zatiaľ je to pokus, je to cesta, ale ja si myslím, že je veľmi dôležité, aby sme našli ten správny cieľ a išli tou cestou,” povedal Peter Hledík.

Festival v Trenčianskych Tepliiach pokračuje  aj v tomto roku v tradícii odovzdávaní ocenení významným osobnostiam slovenskej i svetovej kinematografie. Okrem Bélu Tarra si Ocenenie Zlatá kamera prevezme aj popredný slovenský filmár Marek Leščák. Ocenenie Umelcova misia za umelecký prínos si odnesie herečka Chiara Mastroiannni a slovenská herečka Zdena Studenková. Festival potrvá do nedele 26.júna 2016.