Susedia na odstrel 2 (Neighbors 2: Sorority Rising)

Susedia na odstrel 2 017Spomínate si ešte na pokračovania Terminátora, Votrelca, či Smrtonostnej zbrane? Ak áno, už asi tušíte, prečo tieto pokračovania spomínam práve v súvislosti s týmto, žánrovo úplne odlišným filmom. Seth Rogen, Rose Bryne a Zack Efron sú späť. Silnejší, vtipnejší, drsnejší, krutejší, perverznejší. A čo z toho vznikne, keď k tejto uletenej partií pridáme ešte bandu naivných, rebelujúcich tínedžerok bažiacich po hektolitroch alkoholu a tonách marihuany, na čele so sexy beštiou Chloë Grace Moretz? Hodinu a pol trvajúca šialená jazda, počas ktorej dostane vaša bránica zabrať tak, že si ju pri záverečných titulkoch možno už ani nebudete cítiť.

susedia na odster 2 bJa viem, znie to trochu podobne ako tie preafektované nahraté komentáre k upútavkám v televízií, na ktorých sa vždy všetci smejeme. Ja si však tento krát nerobím srandu. Sú komédie trápne, príšerné, vyslovene nechutné a potom také, pri ktorých vychádzate z kina spokojný a vysmiaty ako batoľa, po tom, čo dostane mamin prsník. Toto je jedna z nich. A keď už sme pri tých deťoch, práve tie sú akýmsi ťažiskom tohto filmu. Mac a Kelly majú jedno na krku, druhé čakajú, no pritom sú oni sami srdcom aj dušou deťmi tiež. Tak isto ako aj vyrysovaný Teddy, nepremýšľajúci nad tým, čo bude zajtra, nie to ešte o pár rokov. A taktiež netreba zabudnúť na už spomenutú partiu dievčat. A máme tu vlastne krásny paradox. Film o deťoch, avšak nie pre deti. Zatiaľ čo predošlý diel bol viac menej určený adolescentom (najmä tím, čo majú napozerané filmy ako Trávička zelená, Zack a Miro točia porno, Superbad, či Nabúchaná), alebo adolescentkám, ktoré prilákalo do kina už spomenuté vyrysované telo Zaca Efrona, pokračovanie sa skôr nesie v duchu akéhosi „vyrovnávania sa“ s úlohou rodiča, s odstupom času a skôr sa v ňom, nájdu možno mladí rodičia trpiaci rovnakými starosťami, polemizujúci nad tým, či sú dobrí rodičia, alebo čo tento pojem vlastne znamená.

susedia na odster 2Poďme ale trocha po poriadku. Ústredná dvojica si chce kúpiť lepší a väčší dom, a tak sa logicky snaží predať ten terajší. No a tridsať dňovú lehotu, počas ktorej sa môžu kupci domu hocikedy prísť pozrieť, či je všetko v poriadku, im skomplikuje tento krát nie bratstvo ale sesterstvo. Vo vzduchu teraz visí otázka, či je opakovaný vtip vtipom. Nie je. Musíte ho vylepšiť. V jednotke sa o scenár postarali Andrew J. Cohen s  Brendanom O´Brianom, v pokračovaní sa k nim pridal sám režisér, Seth Rogen a Evan Goldberg, známy najmä šialenosťou z pred troch rokov, s názvom To je koniec!

susedia na odster 2 neighbors2Tento „autorskejší“ prístup priniesol nesmierne množstvo odzbrojujúcich gagov, pri ktorých bolo počuť naozaj haldy smiechu, no popri všetkých scénkach si tiež tak uvedomíte pár úplne základných logických dier a zamyslíte sa tak nad tým, či sú vlastne dva snímané domy jediné v celej štvrti, alebo ulici a prečo vlastne nikto okrem Maca a Kelly nezavolá (nechce? nemôže?) na mladé „partygirls“ policajtov. Nové režijné zloženie tak trocha zariskovalo, ale vyplatilo sa, pretože film je spomenutými gagmi nasýtený tak, že na všetky chyby po chvíli zabudnete a vrátite sa späť do fikčného sveta filmu, konkrétne na rozmedzí dvoch susedných domov a nič okrem toho vás nebude zaujímať. Dokonca sa možno ešte tak v mysli zahriaknete s otázkou, prečo sa vlastne zapodievate nejakou logikou, keďže vo filmoch, kde hrá Seth Rogen sa jednoucho môže diať, a aj sa deje, všetko.

susedia na odster 2 maxresdefaultSusedia na odstrel 2 sú komédiou, ktorá napriek tomu, že využíva všetky možné prvky trápnosti, a je sem tam aj celkom nechutná, je stále pod povrchom sympaticky provokatívna a inteligentná popkultúrna delikatesa, s politicky nekorektným a čiernym humorom, odkazujúca na momentálne neduhy spoločnosti (nie len tej americkej). Okrem toho príjemne prekvapí aj záver, ktorý rozosmeje aj dojme zároveň.

Tlieskam.

Susedia na odstrel 2 (USA 2016)
Neighbors 2: Sorority Rising
Dĺžka: 104 minút.
Scenár: Andrew Jay Cohen, Brendan O'Brien, Nicholas Stoller, Seth Rogen, Evan Goldberg. Réžia: Nicholas Stoller. Kamera: Brandon Trost. Strih: Zene Baker, Peck Prior, Michael A. Webber. Hudba: Brandon Trost. Účinkujú: Seth Rogen, Chloë Grace Moretz, Zac Efron, Rose Byrne, Dave Franco, Selena Gomez, Kiersey Clemons, Carla Gallo, Ike Barinholtz, Lisa Kudrow, Billy Eichner, Ian Gregg, Hannibal Buress, Beanie Feldstein, Christopher Mintz-Plasse a ďalší.
Distribúcia: CinemArt
Slovenská premiéra 12. mája 2016