Lovec: Zimná vojna (The Huntsman Winter’s War)

Lovec2 resizePred štyrmi rokmi ste si mohli v kine užiť hneď dve Snehulienky. Ani jedna z nich sa nedala považovať za klasické vyrozprávanie známej rozprávky, no obe boli svojim spôsobom úspešné. Úspešnejšia bola však tá temnejšia verzia nazvaná Snehulienka a lovec s Kristen Stewart, Charlize Theron a Chrisom Hemsworthom, a tak tu máme po rokoch pokračovanie.

Hollywood sa v poslednej dobe možno až utápa v zbytočných remakoch, či pokračovaniach na úkor originálnych látok. Lovec: Zimná vojna však nie je z istého uhla pohľadu až tak zbytočným sequelom. Možno aj preto, že Snehulienka Lovec5 resizesa v ňom vôbec nevyskytuje a dej sa zameriava výhradne na Hemsworthovu postavu lovca. Rozhodnutie vyšachovať Kristen Stewart zrejme súviselo aj s jej aférou s režisérom pôvodného filmu, ale v konečnom dôsledku to neprekáža. Aj preto, že vdovec a opilec Eric, oháňajúci sa sekerou, bol už od začiatku zaujímavejší ako Snehulienka, no až tak veľa sme sa o ňom nedozvedeli.

Pravda, o úplne klasické pokračovanie nejde, čo je dané aj jeho premisou. Približne štvrtina zápletky sa totiž odohráva ešte pred udalosťami prvej časti a pre ďalší vývoj je veľmi dôležitá. Okrem toho, že sa môžete dozvedieť niečo o lovcovej minulosti, predstavuje aj dvojicu nových a zásadných charakterov – bojovníčku a Ericovu ženu Saru a sestru zlej kráľovnej Ravenny, ľadovú kráľovnú Freyu. V oboch prípadoch môžem hovoriť o kvalitnom obsadení.

Lovec6 resizeKým Ravenna bola od začiatku vykreslená ako nebezpečná a žiarlivá čarodejnica posadnutá krásou, Freya je jej presný opak. Až do konkrétneho momentu, ktorý ju zanechá zlomenú a spraví z nej osobu bez akéhokoľvek citu. Stále však ide skôr o tragickú figúrku a vďaka kreácii britskej herečky Emily Blunt aj dostatočne pôsobivú. Rola bojovníčky zase pripadla Jessice Chastain, čo je zaujímavá voľba už len pri pohľade na jej filmografiu. Sympatická červenovláska si však atypickú akčnejšiu polohu doslova užíva. A ako sú na tom už známe postavy? Erik v podaní Chrisa Hemswortha je stále rovnako charizmatický chlapík a Charlize Theron ako Ravenna znova dostatočne diabolská. Ústredné kvarteto si zaslúži pochvalu, Lovec10 resizepretože odvádza presne to, čo sa od nich v danom žánri čaká.

Čo sa týka samotného príbehu, nedá sa povedať, že by dokázal stáť na vlastných nohách. Na to až príliš často odkazuje na predchádzajúce udalosti a neustále spomínaná Snehulienka trochu chýba. Zásadný problém to však nie je. Problematická nie je ani jednoduchšia, no funkčná zápletka. Avšak v menších detailoch Lovec predsa len mierne drhne. A to ešte odmietam riešiť chvíľami až príliš nápadnú podobnosť s Ľadovým kráľovstvom, ktorá mi vôbec neprekáža.

Lovec resizeV čom je teda chyba? Občas v tom, že sa vďaka nie úplne najšťastnejšiemu dávkovaniu informácií dajú určité udalosti vytušiť vopred. Občas v nenápaditých dialógoch. Určitá scenáristická bezradnosť je cítiť aj z trpaslíkov sprevádzajúcich hlavného hrdinu. Sú síce zdrojom neustáleho humoru, lenže inak sú zbytoční a všetko podstatné by sa aj bez nich dialo rovnako. A len tak mimochodom, kde je tá názvom sľubovaná vojna?

Réžie sa ujal špecialista na vizuálne efekty Cedric Nicolas – Lovec9 resizeTroyan. Nebola to najhoršia voľba a minimálne súboje sníma obstojne. Veľmi si ich však neužijete, pretože je ich dosť málo. Celý film pôsobí až prekvapivo komorným dojmom a aj vizuálnych atrakcií mohlo byť o niečo viac. Najviac jednoznačne vyčnievajú vynikajúce kostýmy, kým trikové scény vyložene nezaujmú. Úplné finále je každopádne fajn, akurát mu Cedric Nicolas – Troyan zabudol vtlačiť o niečo väčšiu osudovosť, akú by si zaslúžilo. Ktovie ako by to vyzeralo, ak by sa k réžii dostal pôvodne zamýšľaný Frank Darabont.

Lovec4 resizeNapriek viacerým výhradám je Lovec: Zimná vojna neurážajúcim a príjemným fantasy dobrodružstvom. Žiadna výnimočná udalosť, ale pokiaľ sa vám páčila Snehulienka a lovec, pravdepodobne nebudete sklamaní. Tie kvality sú totiž skoro podobné, hoci sa nemôžem ubrániť dojmu, že s týmto obsadením sa dalo dosiahnuť aj viac.

Lovec7 resizeLovec: Zimná vojna (The Huntsman Winter’s War) USA, 2016
Dĺžka: 114 minút
Réžia: Cedric Nicolas -Troyan
Scenár: Evan Spiliotopoulos, Craig Mazin, Evan Daughert
Kamera: Phedon Papamichael
Strih: Conrad Buff IV.
Hudba: James Newton Howard
Hrajú: Jessica Chastain, Chris Hemsworth, Sam Claflin, Emily Blunt, Charlize Theron, Colin Morgan, Sheridan Smith, Nick Frost, Rob Brydon, Alexandra Roach, Sam Hazeldine, Lynne Wilmot, Annabelle Dowler, Sophie Cookson, Mark Haldor a ďalší
Distribúcia: CinemArt
Premiéra v SR: 21. apríla 2016