Na záver tretieho ročníka Crème de la Crème

Cremedelascerrmrlogo resizeSkončil sa tretí ročník Crème de la Crème - exkluzívna kolekcia tých najlepších francúzskych súčasných filmov.  Prehliadka sa opäť stretla s mimoriadnym záujmom diváckej obce i filmových profesionálov. Týždeň francúzskeho filmu sa konal od 10. – do 16. marca v Bratislave, v ďalších mestách prebiehal do konca marca, v niektorých kinách boli naprogramované filmy ešte aj začiatkom apríla.

Crème de la Crème III v číslach: premietlo sa 25 filmov v 18 kínách a 16 miestach.  Uskutočnilo sa 141 projekcií pre 6 619 divákov. Tretí ročník privítal vzácnych hostí, ktorí uviedli svoje filmy vo vybraných kinách v Bratislave – Davida Oelhoffena, režiséra otváracieho filmu prehliadky Ďaleko od ľudí s Viggom Mortensenom v hlavnej úlohe a delegáciu k filmu Prípad SK 1 - režiséra Frédérica Telliera, scenáristu filmu Davida Oelhoffena, herca v hlavnej úlohe Raphaëla Personnaza  a herečku vo vedľajšej úlohe Chloé Stefani.

Najúspešnejšími filmami tohtoročnej prehliadky z hľadiska návštevnosti boli film Môj kráľ (réžia Maïwenn, v hlavných úlohách Emmanulle Bercot a Vincent Cassel), Denník komornej (réžia Benoît Jacquot, v hlavnej úlohe Léa Seydoux) a Pán Bezchybný (réžia Yann Gozlan v hlavných úlohách Pierre Niney a Ana Girardot). Cenu diváka v Kine Film Europe získal film Pán Bezchybný . “Som rád, že sme tak ako po predchádzajúce dva ročníky mohli obohatiť Mesiac frankofónie o atraktívne kultúrne podujatie, ktoré sa stretáva s rastúcim záujmom  milovníkov kvalitných francúzskych filmov”, povedal Ivan Hronec, prezident Film Europe Media Company.

Projekcia filmu režiséra Michela Gondryho Mikrób a Gasoil v utorok 5. apríla v Stanici Žilina - Záriečie ukončila tretí ročník prehliadky francúzskeho filmu Crème de la Crème. Štvrtý ročník je naplánovaný od 9. do 15. marca 2017.