Predsedom poroty v Cannes bude George Miller

BeorgeMadMax resizeRenomovaný austrálsky režisér George Miller bude tohto roku veliť medzinárodnej porote dlhometrážnych filmov na tohtoročnom festivale v Cannes (11.5 – 22.5.2016). George Miller (1945, vlastným menom George Miliotis), jeden zo štyroch synov gréckych prisťahovalcov, študoval medicínu na univerzite v Novom Južnom Walese. V poslednom ročníku nakrútil so svojim mladším bratom, Chrisom, krátku snímku, s ktorou vyhrali študentskú súťaž.

Počas filmových seminárov na univerzite v Melbourne sa zoznámil s producentom Byronom Kennedym a ukázalo sa, že to bola šťastná náhoda. Po stáži v nemocnici v Sydney sa dali dohromady a nakrútili krátkometrážny film Violence in the Cinema Part 1. Z tejto spolupráce uzrel svetlo sveta aj kino hit, sci-fi thriller Šialený Max, ktorý preslávil nielen režiséra , ale aj Mela Gibsona. Miller nakrútil ešte dve pokračovania Maxa, a to Šialerný Max 2: Bojovník ciest a Šialený Max a Dóm hromu. Štvrtý film pod názvom Mad Max : Zbesilá cesta, nakrútený v roku 2015, uvedú na festivale mimo súťaž.

Miller sa však nestal slávnym len kvôli  šialenému Maxovi, mimoriadne upozornil na seba filmom Čarodejnice z Eastwicku, v ktorom podali brilantné výkony najmä Jack Nicholson, ale aj herečky Cher, Susan Sarandon a Michelle Pfeiffer. Koncom 80. rokov produkoval seriály Vietnam a Bankok Hilton. Prvého Oscara mu udelili za scenár k dráme Lorenzov olej, ktorú aj režíroval. Neskôr bol opäť nominovaný na Oscara, za scenár a najlepší snímok rodinného filmu Babe - galantné prasiatko. Oscara získal však až neskôr za digitálne animovanú komédiu Harry Feet, ktorá sa stala najlepším animovaným snímkou roka 2006.

Goerge Miller nie je v Cannes nováčikom. Porotovanie si už vyskúšaj po dva razy, a to v rokoch 1988 a 1999. K pozvaniu na post predsedu poroty 69. festivalu v Cannes sa vyjadril: „ Aká to úžasná radosť ! Byť v srdci tohto festivalu, prežiť príbehy, ktoré odkryjú klenoty svetového filmu, hodiny vášnivo diskutovať s mojimi členmi poroty, to je veľká pocta. Nezmeškal by som to za nič na svete!“ Nečudujeme sa  jeho nadšeniu, zaujíma nás však, či po tých vášnivých diskusiách bude aj na konci festivalu tak optimisticky naladený.