Alvin a Chipmunkovia: Čiperná jazda (USA 2015)

alvin 002Alvin and the Chipmunks: The Road Chip
92 minút.
Scenár: Randi Mayem Singer, Adam Sztykiel. Réžia: Walt Becker. Kamera: Peter Lyons Collister. Strih: Ryan Folsey. Hudba: Mark Mothersbaugh. Účinkujú: Jason Lee, Justin Long, Matthew Gray Gubler, Jesse McCartney, Kaley Cuoco, Kimberly Williams-Paisley, Bella Thorne, Anna Faris, Christina Applegate, Joshua Mikel, Mark Jeffrey Miller, Tony Hale, Josh Green a ďalší.
Slovenská premiéra 28. januára 2016
Od roku 1958 oblažujú americké publikum animované spievajúce veverice pruhované – chipmunkovia Alvin, Simon a Theodore - dielo výtvarníka, animátora a producenta Rossa Bagdasariana staršieho. Hudobné albumy, kreslené filmy i televízne seriály po celý čas vynášali slušné zisky, a tak v roku 2007 prišiel prvý celovečerný film, kombinujúci živých hercov s digitálnou animáciou. Podobne ako tri nasledujúce, zožal výlučne nepriaznivé recenzie a u kritikov si celá séria vyslúžila opovrhnutie. Na druhej strane však producentom, medzi ktorými nechýbajú potomkovia pôvodného autora postavičiek, vyniesli tržby zo vstupného do kín 1,27 miliardy dolárov pri investovaných 300 miliónoch. Nerátajúc video a bohatý merchandising. Novinka v réžii rutinéra Walta Beckera (Divé svine, Starí psi) nie je výnimkou. Tri nominácie na posmešné Zlaté maliny na jednej strane a 128 utŕžených miliónov mesiac po premiére na strane druhej - to vypovedá všetko.