Mladosť (Youth)

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

Mladost resize „Ak si mám vybrať, či chcem umelecky stvárniť hrôzu alebo túžbu, tak dám  jednoznačne prednosť túžbe,“ vyznáva sa  jedna z postáv filmu MladosťPaola Sorrentina, ktorý v týchto dňoch prichádza do našich kín ako súčasť Projektu 100. Mimochodom,  túžba je zakódovaná v samotnom názve. Ten by sa však dal obmeniť na pojem, ktorý súčasná spoločnosť neveľmi toleruje -  Staroba.

Dheepan (Dheepan - L'homme qui n'aimait plus la guerre)

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

Dheepan3 resizeRýchlosť, s akou sa domácim cinefilom servírujú víťazné filmy zo svetových festivalov je neobvyklá i vďaka festivalu Be2Can2 a niet si na čo sťažovať. Príjemný výber z „prvej ligy“ vedľa domácej produkcie tak vzbudzuje zvedavosť, ako dlho ešte potrvá odvaha figurovať na programoch kín vedľa týchto titulov a rátať počty prázdnych sedadiel.

Čistič

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

Cistic5 resize„Hľadám príbehy a tie určujú spôsob spracovania,“ odpovedal scenárista a režisér Peter Bebjak na otázku, prečo sa jeho doterajšie tri celovečerné hrané filmy od seba tak líšia. Marhuľový ostrov (2011) bol poetickou komornou drámou z južného Slovenska, Zlo (2012) prvým slovenským filmovým hororom, Čistič je drsnou mestskou drámou zo súčasnej Bratislavy s romantickými prvkami. Najviac styčných bodov možno nájsť medzi druhým a tretím filmom: v atmosfére, využití interiéru, v napätí a postupnom dávkovaní tajomstva.

Chlapec a svet (O Menino e o Mundo)

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

elfilm.com-o-menino-e-o-mundo-427292Na vidieku žije s chlapec s rodičmi. Jedného dňa si jeho otec zabalí kufor, nasadne na vlak a odcestuje preč. Chlapec sa so stratou rodiča nevie vyrovnať, a tak sa vydá otca hľadať. V jeho stopách sa dostane na bavlníkové plantáže, do tovární na spracovanie bavlny, tkáčovní i krajčírskych veľkovýrobní a fabrík. Na vidieku, v mestách i veľkomestách stretá rôznych ľudí a spoznáva svet, v ktorom sa pestrofarebný melodicky spievajúci vták detstva, dobra, lásky a nevinnosti nedokáže ubrániť čiernemu krákorajúcemu vtákovi dospelosti, pragmatizmu, biznisu a kapitalizmu.

Okno do dvora (Rear Window)

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

Okno2 resizeV histórii kinematografie sa nájde len veľmi málo tvorcov, ktorí by lákali teoretikov a kritikov k reflektovaniu ich tvorby v takej miere ako Alfred Hitchcock. A nejedná sa len o odbornú verejnosť, ktorá aj v dnešnej dobe vydáva články a monografie o tomto „majstrovi napätia“. Už niekoľko desaťročí desí cinefilov zameraných na často diametrálne odlišné oblasti kinematografie a domnievam sa, že aj mnohí sviatoční diváci už aspoň letmo začuli jeho meno.

Sicario

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

Sicario3 resizePosledné tri režijné počiny vynikajúceho kanadského režiséra s francúzskym pôvodom Denisa Villeneuva sú všetky nesmierne odlišné, no napriek tomu ich čosi spája. Kým Prisoners je krimi thriller o zmiznutí dvoch detí so silnou emocionálnou a napínavou atmosférou, Enemy je psychologicko - mysterióznou drámou, ktorá vo svojom finále zostala, nie ich vlastnou vinou, mnohými divákmi nepochopená. Najnovšia snímka Sicario (čo v prelade znamená nájomný vrah), z dielne tohto majstra budovania pomaly hustnúcej atmosféry v pochmúrnosti, absolútne nezaostáva za svojimi predchodcami spred dvoch rokov.

Na lane (The Walk)

Hodnotenie používateľov: 5 / 5

Hviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívneHviezdy sú aktívne

Lano10 resizeKaždý z nás má nejaké sny. Niekomu stačí nové auto, iný chce vlastné bývanie, ďalší spokojnú a šťastnú rodinu. Niektoré sny sú však ambicióznejšie ako iné. Francúz Philippe Petit by o tom vedel hovoriť. Šesť rokov sníval o tom, že jedného dňa prejde po natiahnutom lane medzi novovytvorenými newyorskými Dvojičkami.

Anton Srholec

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

Srholec10 resizeKategória  portrétov sa v dokumentárnom filme tento rok rozširuje o portrét významného katolíckeho kňaza Antona Srholca (1929), človeka verejne známeho a váženého. Do jeho osudu sa vpísali takmer všetky negatíva komunistického režimu, desaťročné väznenie  za pokus o prekročenie štátnych hraníc, práca v jáchymovských uránových baniach v 50. rokoch a následná perzekúcia  zo strany ŠTB po relatívne liberálnom období 60. rokov.

Fénix (Phoenix)

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

Fenix resizeNemecká kinematografia zažíva v súčasnosti ďalšiu renesanciu, trúfam si povedať porovnateľnú s nemeckou novou vlnou spájanou s tvorcami ako Wenders, Herzog, či Fassbinder, čoho príkladom je veľké množstvo mimoriadne kvalitných a oceňovaných titulov.

Hotel Transylvánia 2 (Hotel Transylvania 2)

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne

nnnĽudí odnepamäti fascinujú príbehy o drakoch, bosorkách, čarodejníkoch, krvilačných príšerách, oživených múmiách, vlkolakoch a upíroch. Radi sa bojíme, ale aj priveľa strachu škodí. Preto sa hrôzy a neistoty zbavujeme osvedčeným spôsobom: oslobodzujúcim, očistným smiechom. V staroveku ba aj v stredoveku sa veľkej obľube prostého ľudu tešili rozšafné travestie a ľudové hry, znevažujúce bohov, kulty či cirkvi. Dnes máme radi hororové komédie, v ktorých sa príšery z beštiária hrôzostrašných príbehov musia vyrovnávať s rovnakými problémami ako bežný súčasník: vzťahy, city, existenčné otázky aj existenciálne obavy. Prestávajú byť záhadnými, nezrozumiteľnými, strašnými. Poľudšťujú sa.

Vyhľadaj

2percenta

220x220stavoing

Táto webová lokalita používa súbory cookie pre lepšie používateľské prostredie. Ochrana osobných údajov tým nie je dotknutá.