Rodinka Bélier (La Famille Bélier)
Eric Lartigau (1964) je francúzsky režisér, scenárista a príležitostný herec. Spočiatku nakrúcal reklamy a televízne seriály, remeslu sa priúčal aj ako asistent Emira Kusturicu. Vo svojej tvorbe sa orientuje najmä na veseloherný žáner – sem patria jeho filmy Kto zabil Pamelu Rose? (2003) o vyšetrovaní vraždy prostitútky v malom meste, Podaj mi pomocnú ruku (2006) o tom, ako sa oženiť, a pritom zostať slobodným, či sci-fi komédia Lístok do vesmíru (2006) o rukojemníkovi na vesmírnej stanici.
Tajomstvo ich očí (The secret in their eyes)
Bývalý vyšetrovateľ FBI Ray (Chiwetel Ejiofor) už 13 rokov nepretržite a na vlastnú päsť pátra po vrahovi, ktorý mu v rokoch jeho aktívnej služby o vlások unikol. Jedného dňa objaví niečo, čo považuje za dôležitú stopu a vydáva sa späť do LA, svojho niekdajšieho pracoviska, aby vraha s pomocou svojich bývalých kolegov dolapil a mohol tak pokojne spávať.
Chaos na Vianoce (Love the Coopers)
Vianoce nám v obchodoch pripomínajú dobreže nie koncom leta, takže načasovanie filmovej vianočnej komédie koncom novembra je celkom prijateľné. Názov Chaos na Vianoce (v Čechách ju uvádzajú s titulom Trable oVánocích, kým americký originál si vystačil so zaužívaným záverom vianočného pozdravu Love the Coopers – čiže S láskou Cooperovci) a podtitul „Rodinu si nevyberieš“ vyjadruje dostatočne o čo ide – o tradičné stretnutie početnej a nie najideálnejšej rodiny na vianočné sviatky.
Aldabra: Bol raz jeden ostrov (Aldabra: Bol jednou jeden ostrov)
Meno režiséra Steva Lichtaga, alias Zdeňka Lovečka, nie je u nás neznáme. Aj keď filmy o prírode predsa len stoja akosi na okraji tých „veľkých“ dokumentov, príbehov so sociálnym nábojom, nemôžeme si nepovšimnúť, že v súčasnosti najoceňovanejším slovenským dokumentaristom je Pavol Barabáš. A teda je v hlavnej úlohe príroda a až v druhom rade človek, či už ako pokorný obdivovateľ alebo ničiteľ.
Od Caligariho k Hitlerovi (Von Caligari zu Hitler)
Weimarská republika, Sigfried Kracauer, expresionizmus, kammerspiel, Nová vecnosť, Alpské (horské) filmy, nástup nacizmu a kolektívna psychológia. Kinematografia Weimarskej republiky predstavuje jednu z najúchvatnejších i najdesivejších etáp v dejinách filmu.
Pri mori (By the Sea)
Prominentný hollywoodsky pár Angelina Jolie a Brad Pitt sú lákavým objektom bulvárnej tlače najmä pre svoj súkromný život. Dvojica, ktorá sa zoznámila pri nakrúcaní akčnej komédie Pán a Pani Smithovci (2005) a odvtedy žije spolu, priťahuje pozornosť adopciami detí z exotických krajín, charitatívnymi projektmi a novátorskými zdravotnými rozhodnutiami partnerky.
Black Mass: Špinavá dohoda (Black Mass)
Johnny Depp si v posledných rokoch pošramotil reputáciu hviezdy, ktorá priťahuje do kín čisto silou mena. Pritom sa dlho o nič podobné ani nesnažil a vďaka Pirátom z Karibiku sa mu to podarilo. Lenže nebyť tejto série a nemenej úspešnej Alici v krajine zázrakov, už dávno si na neho ani nespomenieme.
Hry o život: Drozdajka 2 (The Hunger Games: Mockingjay – Part 2)
Film Hry o život: Drozdajka 2 nakrútil americký režisér Francis Lawrence ako dlho očakávanú bodku adaptácie úspešnej sci-fi trilógie Hry o život od Suzanne Collins. Pôvodne vraj chcel záverečný diel rozdeliť na päť častí.
Eva Nová
Filmová udalosť, aj tak by sa dalo hovoriť o filme Eva Nová, ktorý vznikol v slovensko-českej koprodukcii a je hraným celovečerným debutom nášho popredného dokumentaristu - režiséra, scenáristu a producenta Marka Škopa. Svetovú premiéru mal na MFF v kanadskom Toronte, kde získal v septembri Cenu filmových kritikovFIPRESCI. Teraz v novembri absolvuje turné po slovenských regiónoch a prichádza do našich kín.
Prečo som nezjedol svojho ocka (Pourquoi j'ai (pas) mangé mon père)
Celovečerný režijný debut francúzskeho herca Jamela Debbouzeho Prečo som nezjedol svojho ocka patrí k najuletenejším zážitkom, aké dnes slovenské kiná ponúkajú. Nie je však uletený tým atraktívnym, hravým a jedinečným spôsobom, ktorý dokáže očariť a nadchnúť publikum. Práve naopak. Očividne veľa tvorcov (len pod scenárom je ich podpísaných deväť) vynaložilo veľa úsilia, veľa času (údajne sedem rokov) a nesporne aj nemálo peňazí (odhadovaný rozpočet prekročil 40 miliónov eur) na to, aby vznikol útvar, ktorý sa síce vzpiera jednoznačnej kategorizácii, ale celkom určite je zlým filmom.