Disaster Artist (USA 2017)

Disaster-ArtistThe Disaster Artist
Životopisný, 104 minút
Scenár: Scott Neustadter, Michael H. Weber (knižná predloha: Greg Sestero, Tom Bissell). Réžia: James Franco. Kamera: Brandon Trost. Strih: Stacey Schroeder. Hudba: Dave Porter. Hrajú: James Franco, Dave Franco, Seth Rogen, Josh Hutchersin, Zac Effron, Alison Brie, Ari Graynor, Jacki Weaver, Andrew Santino, Sharon Stone, Hannibal Buress, Jerrod Carmichael, June Diane Raphael, Sugar Lynn Beard, Paul Scheer, Tommy Wisseau, Melanie Griffith, Sharon Stone a ďalší.
Slovenská premiéra: 15. februára 2018
Skutočný príbeh o vzniku a nakrúcaní kultovej filmovej klasiky režiséra Tommyho Wiseaua filmu The Room (2003), označovanej ako jeden z najhorších filmov všetkých čias, ako „Občan Kane zlých filmov“. Disaster Artist je príbehom dvoch outsiderov, začínajúceho herca Grega Sestera (Dave Franco) a excentrického Tommyho Wisseaua (James Franco), ktorí neochvejne idú za svojím snom. Keď ich svet odmietne, rozhodnú sa nakrútiť svoj vlastný film The Room, ktorý je však pre neúmyselne vtipné momenty, príbehové zvraty či zlé herecké výkony veľmi milou a zároveň príšernou komediálnou drámou. Film už pred svojou oficiálnou distribučnou premiérou stačil obehnúť niekoľko významných festivalov a vyhrať Zlatú mušľu na MFF v San Sebastiane a remasterovali ho pre technológiu a kiná IMAX. Tento rok získal nomináciu na Oscara v kategórii najlepší adaptovaný scenár a James Franco za svoj herecký výkon získal Zlatý glóbus. V epizódnych úlohách sa objavia i Sharon Stone a Mellanie Griffith.