O siedmom Zimnom festivale 4 živly

Zivlylogo resizeZimný filmový festival 4 živly (23. – 25. 2. 2018) čaká ročník s poradovým číslom 7 a ako tradične, pripravil pre svojich účastníkov a účastníčky pestrý program s hranými, dokumentárnymi i experimentálnymi filmami, ale aj množstvom sprievodných podujatí. Počas troch februárových dní premietnu v Banskej Štiavnici viac ako dve desiatky rôznorodých snímok, ktoré tentoraz prepojí téma Začiatok.

Diváci si budú môcť pozrieť filmárske začiatky viacerých legendárnych francúzskych režisérov (Godard, Reichenbach, Klapisch...) v kolekcii krátkych filmov, ktoré vytvorili v časoch, keď ich mená ešte celosvetovo nerezonovali. Chýbať nebudú snímky, ktoré sa vracajú k začiatkom historických epoch, začiatkom ľúbostných vzťahov, či dokonca k začiatkom odovzdávania filmových cien – 4 živly premietnu jeden z celkom prvých filmov ocenených Oscarom v Kino resizepremiérovom ročníku udeľovania známych cien americkej Akadémie filmových umení a vied (Východ slnka, 1927).

Odovzdávania filmových cien sa budú môcť účastníci a účastníčky dokonca osobne zúčastniť – na festivale vyhlásia víťazov súťaže experimentálnych filmov Iné vízie SK. Snímky balansujúce na pomedzí filmu, animácie a výtvarného umenia bude hodnotiť trojčlenná odborná porota a hneď v prvý deň podujatia vyberie víťazné spomedzi 8 premietnutých diel.

V exkluzívnej slovenskej predpremiére uvedie festival nemecko-slovenskú snímku Sloboda (r. Jan Speckenbach, 2017), v ktorej sa matka berlínskej rodiny rozhodne radikálne zmeniť svoj život a odíde začať nový do Bratislavy. Okrem nemeckej hereckej hviezdy Johanny Wokalek v dráme účinkujú aj slovenskí herci Ondrej Kovaľ a Andrea Sabová. Na Zimných 4 živloch budú mať diváci celkom prvú možnosť vidieť film na Slovensku, v zahraničí však už stihol zožať pozitívne ohlasy na viacerých festivaloch. Počas svetovej premiéry na prestížnom Medzinárodnom filmovom festivale Locarno museli dokonca organizátori pridávať špeciálnu projekciu kvôli veľkému záujmu.

Popri svojom filmovom programe ponúknu 4 živly aj pestrý sprievodný program. Pripravujú výstavu fotografií v najmenšej štiavnickej galérii (Ukradená galerie), neformálnu prednášku pri nedeľných raňajkách, koncert, či večerné párty. Chýbať nebude ani obľúbený Veľký filmový kvíz, ktorý otestuje vedomosti, ale aj postreh odvážnych súťažiacich.