Ocenenú Atlantídu, 2003 odvysiela francúzska televízia ARTE

FTFVSMUlogo resizeKeď jeho bakalársky film Atlantída, 2003 vybrali do jednej z najvýznamnejších súťaží krátkych filmov na svete na prestížnom festivale v Cannes, hovoril režisér Michal Blaško o splnenom sne. Ale keď v sobotu dostal správu z francúzskeho festivalu Premiers Plans Angers, že jeho krátky film získal Cenu Arte, mladý filmár hovoril, že o takom niečom si ani len netrúfol snívať.

Snímku o mladej Ukrajinke, ktorú jej priateľ počas ilegálneho prechodu cez slovenské hranice „vymenil“ s pašerákmi za pas do vysnívaného Nemecka, totiž odkúpi a odvysiela jedna z najväčších a najprestížnejších francúzskych televízií ARTE. Michal Blaško je zároveň prvým slovenským tvorcom, ktorý v histórii domácej kinematografie získal toto ocenenie. „Svojím spôsobom ide o najlepšiu možnú cenu. Náš film bude výhodne odkúpený jednou z najväčších Atlandita 2003 1 resizefrancúzskych televízií a zároveň ho zaradí do svojho vysielania, čo pre nás znamená také množstvo divákov, o akom sme predtým naozaj ani len nemohli snívať. Televízna distribúcia je popri kino distribúcii určite to najlepšie, čo sa môže krátkometrážnemu filmu podariť,“ reagoval Michal Blaško. „Rovnako sa teším, že po festivaloch v Poitiers a Cannes bol náš film rovnako pozitívne prijatý aj v Angers, ktoré určite patrí k popredným festivalom vo Francúzsku,“ dodal.

A po sobotňajšej správe o výhre na francúzskom festivale, sa v nedeľu večer navyše stala Atlantída, 2003 víťazom Národnej súťaže na Festivale krátkych filmov Praha – Prague Shorts. Táto cena potešila Michala Blaška najmä kvôli českej časti štábu, ktorý na filme spolupracoval.