Svet Davida Mináča

SvetDavidaMinacaPozvanka resizeNajnovšia výstava Davida Mináča, syna známeho režiséra Mateja Mináča, sa po prvýkrát uskutočňuje na Slovensku v exkluzívnych priestoroch nákupného centra Eurovea. Výstava kombinuje prvky pop artu, filmu, renesančnej maľby a klasickej fotografie. Mináč inšpirovaný americkým a talianskym filmom 60. rokov originálnym spôsobom vzdáva hold ženskej kráse, zmyselnosti. Slávnostná vernisáž výstavy prebehne v priestoroch Eurovea 8. novembra o 18:00 za účasti topmodeliek, ktorých obrazy sú súčasťou výstavy.

Vernisáž výstavy uvedú Karolína Chomisteková, riaditeľka Miss Slovensko a modelka Laura Krausová. Sopranistka Patricia Janečková, zaspieva tri piesne medzi nimi aj slávnu skladbu Ennio Morriconeho Vtedy na Západe. Mináč premietne krátky film Láska cez tri storočia v hlavnej úlohe s topmodelkou Michaelou Karakovou značky GUESS, ktorý nakrútil osobitne ako pozvánku na výstavu. Súčasťou večera bude aj otvorenie novej kampane na Eurovea Fashion Forward, s najnovšou víťazkou Miss Slovensko Dominikou Grecovou, ktorú pre kampaň fotografoval.

David Mináč patrí k popredným a oceňovaným mladým slovenským umelcom. Známym sa stal ako fotograf módy DavidMinac resize(fashion photography). Presadil sa tiež ako scenárista a hudobný skladateľ. Mal doteraz tri úspešné výstavy v Českej republike  (Slovenský Dom v Prahe 2016, Czech Photo Center 2017) a Veľkej Británii (Southampton City Gallery 2014). Minulý rok dostal cenu „Discovery of the Year in Czech Republic” (Objav roka v Českej republike). Orientuje sa na prácu s top modelkami značiek ako GUESS, VOGUE. „Nadchli ma filmy 60. rokov ako aj renesančné maľby takých umelcov, akými boli Sandro Botticelli či Leonardo da Vinci. V ich poňatí je žena zmyselná, provokatívna, ženská a zároveň spontánna. Vo svojich fotografiách sa snažím ženy odhaliť a ukázať ich skryté pocity či tajné sny", priznáva sa.

David Mináč je oceňovaný filmár, fotograf, herec, maliar, hudobný skladateľ a scenárista. Narodil sa 1. decembra 1991 v Hainburgu and der Donau. Vyštudoval psychológiu a film na University of Southampton vo Veľkej Británii. Pracoval a podieľal sa na scenároch viacerých medzinárodne úspešných filmov, ktoré vo svete získali viac ako 45 ocenení. Úspešne sa premietali v americkej, austrálskej, nemeckej, francúzskej, českej a slovenskej kino distribúcii a  odvysielali ich mnohé významné televízne stanice ako BBC, HBO, ABC, CBC, ARD, CANAL PLUS, RA, NHK a ďalšie.  Filmy sa  distribuovali tiež cez Netflix, Amazon či iTunes.

Scenár, ktorý nedávno dokončil v spolupráci so svojím otcom, režisérom Matejom Mináčom, vybrali na prestížny európsky program ScriptEast (Berlinale, Cannes). V súčasnosti pracuje na dvoch scenároch k celovečerným medzinárodným koprodukciám s režisérom, ktorý získal  Emmy Award a scenáristom nominovaným na Oscara. Mináč sa tiež venuje herectvu a komponovaniu filmovej hudby. Zložil hudbu pre niekoľko filmových projektov ako aj pre cyklus GENUS vysielaný Českou televíziou.

Sopranistka Patricia Janečková sa v roku 2010 ako dvanásťročná stala absolútnou víťazkou česko-slovenskej PatriciaJaneckova resizetelevíznej súťaže Talentmania a v 16 rokoch zvíťazila v celosvetovej speváckej súťaži Concorso Internazionale "Musica Sacra" v Ríme. V súčasnnosti študuje operný spev pod vedením Evy Dřízgovej na Ostravskej univerzite. Je častou účastníčkou galakoncertov a medzinárodných festivalov, ako sólistka účinkuje s mnohými českými a slovenskými symfonickými orchestrami, debutovala už aj na dvoch slovenských operných scénach. V budúcom roku ju čakajú prestížne vystúpenia v zahraničí. Okrem klasického operného repertoáru a barokovej a duchovnej hudby sa Patricia venuje tiež interpretácii filmovej hudby (E. Morricone, L. Fišer) a muzikálovej klasiky. David Mináč pre Patriciu nedávno vytvoril kolekciu fotografií pre jej prezentáciu doma i v zahraničí. V súčasnosti spolupracujú na jej prvom hudobnom videoklipe, ktorý bude David režírovať.