Novembrové číslo časopisu Film.sk

Hviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívneHviezdy sú neaktívne
 

NovemberFilmskresizeNovembrové číslo Film.sk je bohaté na recenzie nových slovenských filmov. Reflektuje snímky Anton Srholec, Čakáreň, Čistič, Farby piesku aj Wilsonov. V rozhovore s kameramanom Norbertom Hudecom upozorňuje na nadchádzajúce udeľovanie cien Kamera 2015. Po piatich rokoch časopis prehodnocuje aj tému distribúcie slovenských filmov v českých kinách.

Kameraman Norbert Hudec v rozhovore hovorí predovšetkým o siedmom ročníku udeľovania cien Kamera 2015 za kameramanské výkony za posledné dva roky, ktoré sa uskutoční už tento mesiac. Prezrádza tiež, ako sa kameramanskej profesie dotkli digitálne technológie, čím je rozpoznateľný profesionál, ale aj o svojej práci na filmoch Zázrak a Nina Juraja Lehotského i ďalších projektoch. V Novinkách časopis predstavuje celovečerný hraný debut úspešného dokumentaristu Marka Škopa Eva Nová, ktorý mal svetovú premiéru na MFF v Toronte, odkiaľ si priniesol Cenu filmovej kritiky FIPRESCI. Bývalú herečku a abstinujúcu alkoholičku v ňom hrá Emília Vášáryová, ktorá by urobila čokoľvek, aby znovu získala priazeň svojho syna.

 

V slovenských kinách tentoraz majú diváci možnosť vidieť niekoľko nových domácich filmov.  Dokumentárny portrét Anton Srholec od režisérky Aleny Čermákovej, ktorý slovami recenzentky Evy Vžentekovej potvrdzuje hodnotu a dôležitosť filmovej výpovede pri hľadaní autentických domácich autorít. Filmová esej Pala Korca Čakáreň je podľa filmového publicistu Pavla Branka empatický, no nie nekritický hold ženstvu v jeho mnohotvárnosti. Filmová publicistka Zuzana Mojžišová v recenzii na film Čistič označuje jeho režiséra Petra Bebjaka za záchrancu žánrových titulov v slovenskej kinematografii a filmová vedkyňa Jana Dudková upozorňuje na dramaturgickú nedokonalosť filmu Wilsonov Tomáša Mašína, no zároveň podľa nej môže byť aktuálnejším príspevkom k súčasným xenofóbnym náladám, než by sme od neho čakali. Časopis hodnotí aj časozberný dokument Ladislava Kaboša Farby piesku, v ktorom zaznamenáva život slovenskej zdravotnej sestry v moslimskom svete v Líbyi.

 

Téma sa venuje uvádzaniu slovenských filmov v českej distribúcii v ére samostatného Slovenska. Filmový publicista Miro Ulman v nej konštatuje, že českí distribútori na slovenský film nezanevreli a snažia sa ho i naďalej sprostredkovať divákom, hoci štatistiky hovoria o malých počtoch premiér slovenských filmov u našich západných susedov. Aktuálne informujeme aj o projekte Digitálna audiovízia, ktorý bude ukončený do konca novembra, a na príklade filmu Zabudnite na Mozarta z roku 1985 od Miloslava Luthera približuje, koľko práce stojí za digitalizáciou a reštaurovaním jedného filmu. V rubrike Kalendárium pozývame na 17. ročník Medzinárodného filmového festivalu Bratislava. Ten ponúka desiatky filmov, mnohé z nich v slovenskej premiére, inováciu programovej štruktúry aj novú vizuálnu identitu. Naopak, v ohlasoch sa vraciame na októbrovú 16. česko-slovenskú filmologickú konferenciu v Krpáčove, ktorá sa zaoberala problematikou vlakov vo filme. Prinášame tiež profil herca Emila Horvátha ml., ktorý sa v novembri dožíva sedemdesiatky.

 

V pravidelných rubrikách si záujemcovia prečítajú aj to, na čom pracujú scenárista a režisér Michal Baláž, dokumentaristka Zuzana Piussi a scenárista a organizátor filmových podujatí Peter Gašparík. V rubrike Tipy mesiaca upozorňujeme na zaujímavé tituly z programu Kina Lumière estetik filmu Juraj Oniščenko, o svojich obľúbených slovenských filmoch píše výtvarníčka Jarmila Mitríková. Aktuálne dianie v rubrike Myslím si reflektuje filmový publicista Jaro Hochel. V obnovenej rubrike Ako ďalej, absolvent? o svojich prvých profesionálnych skúsenostiach hovorí absolventka dokumentárnej tvorby VŠMU Katarína Hlinčíková.

Vyhľadaj

2percenta

220x220stavoing

Táto webová lokalita používa súbory cookie pre lepšie používateľské prostredie. Ochrana osobných údajov tým nie je dotknutá.