Be2Can 2 – druhý ročník unikátnej prehliadky filmov

FilmEuropelogo resizeVeľké filmové festivalové echo Be2Can 2 sa bude konať od 7. do 14. októbra paralelne na Slovensku a v Českej republike. Druhý ročník prehliadky filmov zo špičkových medzinárod-ných filmových festivalov umožní slovenským a českým divákom uvidieť filmy premietané v Berlíne, Benátkach a Cannes – vo vybraných kinách celkovo 21 filmov, na Video-On-Demand 18 filmov a na televíznom kanáli Film Europe Channel 90 filmov.

Slávnostené otvorenie Be2Can 2 bude v bratislavskom Kino Film Europe a  v pražskej Lucerne, otváracím  filmom prehliadky bude taliansky film Mia madre réžiséra Nanniho Morettiho. Slávnostný večer v Kine Film Europe  v Pisztoryho paláci otvorí Antonia Grande, riaditeľka Talianskeho kultúrneho inštitútu.

Významným partnerom podujatia s  “hlavným stageom”  v historickej budove Pisztoryho paláca ( projekcie sú naprogramované v Kino Film Europe a v 2 ďalších sálach na poschodí) je Mestská časť Bratislava - Staré mesto,  BCan logoktoré podporuje   podujatia,  prinášajúce obohatenie kultúrneho života v centre mesta. Ďalšie miesta konania podujatia v Bratislave sú Kino Mladosť a Gorila.sk URBAN SPACE.m. Mestská časť Bratislava – Staré mesto prevzala nad Be2Can záštitu.

V rámci Be2Can 2 budú exkluzívne v 44 kinách po celom Slovensku a Českej republike premietnuté vybrané premiérové filmy na čele s víťaznou snímkou tohtoročného Berlinále Taxi Teherán (Taxi, réžia Jafar Panahi).  Chýbať nebude ani Strieborným medveďom ocenený film Victoria, (Victoria, réžia Sebastian Schipper), ktorý okrem toho získal 6 výročných cien nemeckej Filmovej akadémie, vrátane Ceny za najlepší film. Z tohtoročného festivalu v Cannes sa predstaví víťaz Zlatej palmy Dheepan (Dheepan, réžia Jacques Audiard) a film Saulov syn  (Son of Saul, réžia László Nemes), ovenčený Veľkou cenou a Cenou kritikov FIPRESCI. Ďalším filmom v ponuke Be2Can 2 je držiteľ Ceny za najlepší scenár-  americká dráma Chronic (Chronic) –  debut mexického režiséra Michela Franca, alebo formálne dokonalá interpretácia „bojovného“ žánru wuxia Assassin (The Assassin, réžia Hou Hsiao-Hsien), odohrávajúca sa v období vlády mocnej dynastie Tchang. Hou Hsiao-Hsien získal za tento film Cenu za najlepšiu réžiu. Na Be2Can 2 bude možnosť pozrieť si taktiež, ako sme už spomenuli,  taliansku snímku Mia madre, (Mia madre, réžia Nanni Moretti), v ktorej si nesympatického slávneho amerického herca zahral John Turturro.  Tento film získal Cenu ekumenickej poroty na  tohtoročnom festivale v Cannes. Výnimočný divácky zážitok sľubuje i japonský film Naša malá sestra (Our Little Sister, réžia Hirokazu Kore-eda), v ktorom zaujme majstrovská réžia hercov a príjemne sentimentálne vibrácie bežných starostí i radostí života štyroch sestier. Medzi ďalšie  zaujímavé  tituly patrí taktiež mafiánska dráma Čierne duše (Black Souls, réžia Francesco Munzi), silný a dojímavý príbeh z čečenskej vojny so skvelou Annette Bening Pátranie (The Search, oscarový režisér Michel Hazanavicius) dokument pre milovníkov nemeckého filmu Od Caligariho k Hitlerovi (From Caligary to Hitler, réžia Rüdiger Suchsland)  a životopisná dráma o kontroverznom režisérovi Pasolini (Pasolini, réžia Abel Ferrara). Britská dráma Macbeth (Macbeth, réžia Justin Kurzel)  s Michaelem Fassbenderom v úlohe škótskeho kráľa Macbetha a oscarovou herečkou Marion Cotillard v úlohe Lady Macbeth  bude mať v rámci Be2Can 2 špeciálne uvedenie – pripravujeme exkluzívne predpremiéry - 24. októbra Štátnom divadle Košice a 22. októbra v Mahenovom divadle v Brne.

Vďaka Magio videopožičovni (alternatívne VOD službe) Slovak Telekomu sa zaujímavé festivalové filmy dostanú k divákom aj priamo domov. V Magio videopožičovni si budú môcť diváci pozrieť až 18 festivalových filmov. Cena za zapožičanie filmu je 1,80 € za SD verziu alebo 2,60 € za HD verziu a film je k dispozícii počas nasledujúcich 48 hodín.

Fanúšikovia kvalitnej filmovej produkcie sa môžu tešiť napríklad na film Dva dni, jedna noc (Two Days One Night, réžia Jean-Pierre  a Luc Dardenneovci) za ktorý získala Marion Cotillard oscarovú nomináciu v kategórii „najlepšia herečka v hlavnej úlohe“, na akčný thriller Boj snežného pluhu s mafiou (In Order of Disappearance, réžia Hans Petter Moland) so Stellanom Skarsgårdom v hlavnej úlohe, alebo na mnohými cenami ovenčený dánsky film Vyššia moc (Force majeure, réžia Ruben Östlund). Absolútnou novinkou druhého ročníka filmovej prehliadky je ďalšia platforma, prezentácie filmov z porfólia Be2Can , ktorá vznikla v spolupráci s RTVS.