Stále spolu (Česká republika 2014)

stale spolu 1 resizeStále spolu (Česká republika 2014)
75 minút.
Scenár a réžia: Eva Tomanová. Kamera: Petr Koblovský, Jiří Krejčík, Michal Vojkůvka, Patrik Balonek, Petr Mlčoch. Strih: Dominik Krutský, Krasimíra Veličková. Hudba: Dva, D&M Krutský, Erik Truffaz Quartet. Účinkujú: Petr Mlčoch, Simona Mlčochová, Dora Mlčochová, Kaspar Mlčoch, Prokop Mlčoch, Silvestr Mlčoch, Severín Mlčoch, Horymír Mlčoch, Perla Mlčochová, Irenej Mlčoch, Rosa Mlčochová a ďalší.
Slovenská premiéra 4. juna 2015
Petr Mlčoch je študovaný kybernetik. Jeho manželka Simona študovala český jazyk a históriu. Stretli sa na Karlovej univerzite, zoznámili a dnes už spolu žijú štvrť storočia. Majú deväť detí. Žijú bez tečúcej vody, kúpeľne a splachovacieho záchoda v maringotkách a chatrčiach na šumavskej lúke. Neoslavujú narodeniny ani meniny, nedávajú si darčeky, deti nemajú hračky a nevedia, koľko majú rokov. Dlho nemali elektrinu a nepoužívali papier ani ceruzky. Zdravotníctvo využívajú len keď je to nevyhnutné. Ak by mali civilizácii obetovať svoju slobodu, radšej sa spoliehajú sami na seba. Česká scenáristka, režisérka a novinárka Eva Tomanová si za viac než desať rokov získala ich dôveru, ale aj zmenila ich životy – a predovšetkým nakrútila cenený celovečerný dokument o alternatívnych spôsoboch života, o rodinnej súdržnosti, životných hodnotách, ale aj o tom, ako sa žije s mužom, ktorý použil vlastnú rodinu na experiment o živote.