Václav Moravec bude uvádět Ceny české filmové kritiky

Počátkem roku budou již popáté vyhlášeny Ceny české filmové kritiky. Slavnostní večer proběhne v sobotu 24. ledna2015 v divadle Archa a divákům jej zprostředkuje v přímém přenosu kanál ČT 2 od 20:00. Průvodcem večera bude stejně jako v loňském roce moderátor Václav Moravec.

Během čtyř ročníků si Ceny české filmové kritiky získaly pevné místo mezi výročními anketami, především díky schopnosti upozornit na nejlepší kinematografické počiny roku a nabídce alternativního hodnotícího pohledu na domácí filmovou tvorbu. Ceny uděluje profesní organizace filmových novinářů a publicistů Sdružení českých filmových kritiků o.s. Hlavními partnery 5. ročníku Cen české filmové kritiky jsou RWE, Česká televize, Státní fond kinematografie a Ministerstvo kultury. Partnerem je pak Barrandov Studio.

Hlasování o nejlepších filmových počinech roku probíhá tradičně dvoukolově. Ceny budou uděleny nově v 8 kategoriíchnejlepší film, nejlepší dokumentární film, nejlepší režie, scénář a kamera. A dále za nejlepší herecké výkony ženských i mužských rolích. Samostatnou kategorií je pak Cena RWE pro objev roku. Vyhlášení nominací, které vzejdou z prvního kola hlasování, se předpokládá začátkem ledna 2015. V uplynulých letech rozhodovalo v jednotlivých kolech vždy kolem čtyř desítek filmových kritiků a publicistů a s podobným počtem se počítá i pro letošní ročník.
Během čtyř ročníků bylo Cenou české filmové kritiky vyznamenáno několik desítek umělců. Pouze dva však patří mezi dvojnásobné laureáty v různých ročnících – kameraman Vladimír Smutný, který získal CČFK za nejlepší kameru u filmů Kuky se vrací (2010) a Poupata (2011). Herečka Simona Babčáková pak byla oceněna za nejlepší ženský herecký výkon v hlavní roli filmu Největší z Čechů (2010) a za nejlepší vedlejší roli ve filmu Rodina je základ státu (2011).

Hlasování filmových kritiků je veřejné a výsledky hlasování budou následně zveřejněny na webových stránkách www.filmovakritika.cz