Koncert Tornado Lue, diskusia s Michalom Hvoreckým a iné

Cinematil logo 25 resizePo minuloročnom úspechu sa Medzinárodný filmový festival Cinematik a piešťanský klub ŽiWell rozhodli prehĺbiť spoluprácu, čoho výsledkom je bohatší sprievodný program festivalu. Návštevníci sa tak môžu tešiť na legendárnu skupinu Tornado Lue, diskusiu s Michalom Hvoreckým, alebo koncert Millhouse v rámci Demovnice_FM.

Klub ŽiWell si za svoju vyše ročnú existenciu získal dôležité postavenie na piešťanskej kultúrnej scéne. Okrem svojho kamenného sídla len pár metrov od kina Fontána bude prevádzkovať aj stan pred Domom umenia, kde sa budú odohrávať všetky koncerty a DJ sety.

Bratislavská skupina Tornado Lue patrí medzi zásadných členov slovenskej alternatívnej scény 90. rokov. Preslávili sa svojskou poetikou textov (neraz ide o zhudobnené básne), odťažitým prejavom Jany Tóthovej, čím pripomína speváčku Nico, ale aj tým, že ako Slováci tvoria výlučne v češtine. Ich koncert sa v Piešťanoch uskutoční v sobotu 13. septembra o 21.30. Z mladších zástupcov slovenskej hudobnej scény sa predstavia aj dve skupiny, ktoré sa zúčastnili Demovnice_FM: gitarový Millhouse, svojou tvorbou odkazujúci na Queens of the Stone Age, a folkovo-barokový FanoSuite.

Víkendový program obohatí nedeľná diskusia s Michalom Hvoreckým venovaná filmovým adaptáciám. Keďže podľa poviedky známeho spisovateľa práve vzniká film Wilsonovo, Hvorecký ponúkne v diskusii pohľad autora, ktorého dielo sa dostáva do rúk niekoho iného a on nad ním „stráca kontrolu“. V sobotu sa uskutoční špeciálny Cinematik filmový kvíz, v ktorom si diváci budú môcť otestovať svoje vedomosti zo sveta filmu. Od 12. septembra bude v Kursalóne prebiehať výstava fotografií Piešťany 1939 – 1945. Návštevníkov čaká taktiež niekoľko špeciálnych filmových projekcií: po filme Súkromný vesmír bude nasledovať Master Class režisérky Heleny Třeštíkovej so zostavovateľom jej profilu, režisérom Petrom Kerekesom; tradičná filmová noc bude tento rok venovaná kultovej trilógii Šialený Max; projekcia filmu Maniak bude spojená s prednáškou o fenoméne subjektívnej kamery a podobne ako minulý rok, aj tentokrát budú môcť návštevníci začať deň na raňajkách v klube ŽiWell pri projekcii krátkych filmov z európskych škôl (v spolupráci s Visegrad Film Forum) a najlepších slovenských študentských filmov z ostatného ročníka Festivalu Áčko.