Detských Oskarov doplnila Cena Film Europe

Film Europe logo. jpg.Mediálna spoločnosť Film Europe Media Company v rámci podpory mladých talentov a rozvoja kinematografie na Slovensku iniciovala rozšírenie súťaže Slovenský detský Oskar o literárnu súťažnú kategóriu s témou Môj najobľúbenejší film z dejín filmu. Súťažné eseje, úvahy, poviedky mali byť inšpirované niektorým z filmov z dokumentárneho cyklu Príbeh filmu: Odysea.

Do súťaže sa prihlásilo až 55 detí a mladých ľudí. Literárna kategória druhého ročníka Slovenského detského Oskara bola udelená v dvoch vekových kategóriách. Cenu Film Europe v kategórii 10 - 14 rokov získala Branislava Vranič zo Súkromnej základnej umeleckej školy v Ružovej doline v Bratislave. Zvíťazila prácou Čarodejník z krajiny Oz. V kategórii 15 - 17 rokov získala ocenenie Eva Žůrková zo Základnej umeleckej školy Jána Albrechta v Bratislave za svoju esej Odviate vetrom.

„Šikovné talenty zo škôl si zaslúžia mimoriadnu pozornosť. Najmä s ohľadom na ďalší rozvoj slovenskej kinematografie a zvyšovanie povedomia o kvalitnej tvorbe. Cena Film Europe v rámci Slovenského detského Oskara poukazuje na literárne talenty, ale taktiež na stúpajúci záujem mladých ľudí o hodnotnú európsku tvorbu,“ povedal o ocenení Ivan Hronec, prezident Film Europe Media Company.

Najviac literárnych prác bolo do súťaže prihlásených zo Školy a gymnázia pre mimoriadne nadané deti na Teplickej ulici v Bratislave, zo Základnej umeleckej školy Jána Albrechta v Bratislave a napokon zo Súkromnej strednej umeleckej školy filmovej v Košiciach. Zúčastnení autori vychádzali z rozsiahleho dokumentárneho cyklu Odysea: Príbeh filmu, v ktorom režisér Mark Cousins kvalitne zmapoval históriu svetovej kinematografie. O víťazoch Ceny Film Europe rozhodoval Viliam Klimáček (spisovateľ a dramatik), Martin Ciel (pedagóg Filmovej a televíznej fakulty Vysokej školy múzických umení) a Lenka Kuchtová (absolventka filmovej vedy a filmová publicistka).