Návštevnosť Kina Lumière narástla o polovicu

vsetky moje deti1 resizeZa prvý štvrťrok zaznamenalo Kino Lumière o polovicu vyššiu návštevnosť ako vlani. Vďačí za to najmä obom dielom filmu Nymfomanka I a II kontroverzného dánskeho režiséra Larsa von Triera. V prvej trojici najnavštevovanejších filmov kina je tiež úspešný slovenský dokument  Všetky moje deti Ladislava Kaboša.

Na projekcie za prvý štvrťrok prišlo spolu 22 043 divákov, čo predstavuje nárast o 46,8 percent oproti minulému roku, keď filmy za rovnaké obdobie videlo 15 016 návštevníkov. Najnavštevovanejším filmom sa stala Nymfomanka I (3705 divákov), ktorá do kín vstúpila krátko po novom roku. O mesiac ju v distribúcii nasledoval druhý diel Nymfomanka II (2249), ktorý sa v prvom štvrťroku umiestnil na druhej priečke najnavštevovanejších filmov. Trojicu filmov s najvyšším počtom divákov dopĺňa autorský dokument Ladislava Kaboša Všetky moje deti s počtom 1448 divákov.

Medzi prvých päť filmov podľa najvyššej návštevnosti sa dostali aj snímky Veľká nádhera Paola Sorrentina a 12 rokov otrokom Steva McQueena. Zo slovenských filmov sa v desiatke najúspešnejších filmov sa nachádza aj debut Jonáša Karáska Kandidát. Rebríček troch najnavštevovanejších slovenských filmov tvoria Všetky moje deti, Kandidát a uzatvára ho dokument Pútnik slovenským časom Martina Šulíka, ktorý sa premietal počas 21. MFF Febiofest.

Kino Lumière sa vo svojej dramaturgii zameriava na súčasnú slovenskú filmovú tvorbu, súčasnú európsku kinematografiu a na zlatý fond slovenskej a svetovej kinematografie. Návštevnosť jeho projekcií odzrkadľuje divácky záujem o inú ako mainstreamovú kinematografiu a zároveň vytvára obraz toho, čo chcú diváci v alternatívnom kine vidieť. Počas prvého štvrťroka boli v programe premiéry, vrátane slovenských filmov, snímky v pravidelných cykloch Music & Film a Kino-Ikon Plus a tiež archívne diela pri príležitosti výročí. Naďalej prebiehal vzdelávací cyklus Filmový kabinet a kino bolo aj dejiskom MFF Febiofest. Od 1. apríla v suterénnych priestoroch kino otvorilo tretiu kinosálu so zameraním výlučne na archívne filmy pod názvom Filmotéka – Študijná sála Slovenského filmového ústavu (SFÚ).