Laureáti z Cannes a oscaroví režiséri na MFF Bratislava

IFF Bratislava logo resizeOcenené filmy z prestížnych filmových festivalov, pozoruhodné a  majstrovsky nakrútené diela odprezentuje vo svojom programe Medzinárodný filmový festival Bratislava. 15. ročník MFF Bratislava sa uskutoční v  termíne od 6. do 12.novembra v  príjemnej atmosfére mestských kín.

Medzinárodný filmový festival Bratislava ponúkne svojim návštevníkom široké spektrum filmov medzi ktorými nebudú chýbať ani novinky zo septembrového filmového festivalu v Benátkach a MFF v Toronte. Kvalitnú programovú ponuku a silné divácke zážitky prinesie sekcia Panoráma, ktorá predstaví filmy oscarových režisérov a hereckých  laureátov z prestížneho festivalu v Cannes.

the past resizeNový film iránskeho režiséra Asghara Farhadiho Minulosť (The Past), odhaľuje z minulosti nevypovedané tajomstvá kolabujúceho vzťahu, francúzsko - iránskeho manželského páru. Francúzska herečka Bérénice Béjo (známa z filmu Artist) si za postavu Marie v tejto rodinnej dráme odniesla z Cannes cenu pre najlepšiu herečku. Film je tohtoročným iránskym kandidátom na Oscara v kategórii Najlepší cudzojazyčný film a pre Farhadiho je to šanca získať už druhého Oscara (prvého má za oceňovanú snímku Rozchod Nadera a Simin). Cenu pre najlepšieho herca na tohtoročnom festivale v Cannes získal za postavu starnúceho muža v snímke Nebraska americký herec Bruce Dern. Príbeh otca a syna nakrútil Alexander Payne oscarový režisér filmov Bokovka a Deti moje ako láskavú  čierno-bielu road movie.

Philomena movie resizeSlávny britský režisér ocenených snímok Nebezpečné známosti, Kráľovná Stephen Frears očaril divákov na tohtoročnom festivale v Benátkach svojim novým filmom Philomena, nakrúteným podľa skutečnej udalosti. V dramatickom príbehu matky, pátrajúcej celý svoj život po dieťati, ktoré musela dať na adopciu exceluje prvá dáma britského filmu Judi Dench. Strhujúci herecký výkon priam na pokraji fyzických možností podáva aj Robert Redford vo filme držiteľa oscarovej nominácie J.C. Chandora Všetko je stratené (All is Lost). Redford v úlohe osamoteného moreplaca bojuje o holý život sám uprostred Indického oceána.

Do sekcie Panoráma bola zaradená tiež moderná romantická komédia režisérky nezávislých filmov Nicole Holofcener Enough Said, ktorá mala premiéru na filmovom festivale v Toronte. Režisérka trefne a sviežo nazerá na vzťahy rozvedených ľudí v strednom veku. Vo svojej poslednej filmovej úlohe tu zažiaril James Gandolfini, známy z kultového seriálu Sopranovci.