Steven Spielberg predsedom poroty v Cannes

Spielberg resizeStevena Spielberga si Giles Jacob, riaditeľ canneského festivalu, už dávno želal vidieť na čele jury, tohto roku mu splnil jeho prianie, ale aj  usporiadateľom 66. canneského festivalu (Festival de Cannes 15.- 26. máj 2013) a prijal post predsedu medzinárodnej poroty dlhometrážnych filmov.

Nezabudnuteľný E.T., ale aj ďalšie filmy ako Amistad, Jurský park, Schindlerov zoznam, Mníchov, Zachráňte vojaka Rayna a tohto roku na 12 Oscarov nominovaný Lincoln – to je len malá ukážka z jeho bohatej tvorby. Dvoch Oscarov má za Schindlerov zoznam a Zachráňte vojaka Ryana. No aj bez dvoch zlatých sošiek  je Spielberg nesporne jedným z najväčších žijúcich svetových režisérov. Cannes mu už dávno prirástlo k srdcu. „ Moja prvá spomienka  na tento festival sa vracia 31 rokov dozadu, keď som vyhlásil, že to bol jeden z najsilnejších momentov v mojej kariére. Cannes je viac ako šesť desaťročí jedinečnou platformou slúžiacou na objavenie mimoriadnych filmov z celého sveta. A preto je pre mňa veľká česť a veľké privilégium byť prezidentom jury na takom festivale, ktorý neúnavne dokazuje, že film je univerzálnym celosvetovým jazykom.“

Pred Spielbergom boli predsedami medzinárodnej jury napríklad Clint Eastwood, Martin Scorsese, Quentin Tarantino, Tim Burton a vlani Nanni Moretti. A ešte mnohí si zasadli na túto nezávidenia hodnú stoličku, mnohým sa dostalo uznania, ale na niektorých sa nespomína najlepšie. Ísť s kožou na trh nie je vec jednoduchá. Steven Spoielberg, ktorý tento festival úprimne obdivuje bude iste spravodlivým sudcom. „ Môj obdiv voči Cannes je neotrasiteľný preto, lebo v plnej miere obhajuje medzinárodné kino. Vzhľadom na to, že Cannes je najprestížnejší festival na svete má zároveň možnosť potvrdiť, že kino je umenie, ktoré presahuje kultúry i generácie.“, vyjadril sa Spielberg.