Gabrielu Marcinkovú objavil aj slovenský film

Marcinková resizeMladá a krásna herečka Gabriela Marcinková, ktorá sa presadila v zahraničných filmových produkciách (Move On, 360,Byzantium) po boku svetových hviezd ako Mads Mikkelsen, Jude Law a Anthony Hopkins, si zahrá jednu z hlavných postáv v novom slovenskom thrilleri  Attonitas.  Okrem Gabriely Marcinkovej  vo filme hrajú aj Petra Blesáková (Panelák),  Peter Brajerčík (Horúca krv, Sekerovci), Michal Jánoš, Adrián Gula a iní. Film Attonitas má premiéru v slovenských kinách 28. 2. 2013.

Napínavý až hororový príbeh pripomínajúci honbu za paranormálnymi javmi však v sebe ukrýva oveľa šokujúcejšie zvraty  a prekvapenia ako sme u podobných filmov zvyknutí. Dej filmu sa takmer celý odohráva v reálnych hrôzostrašných priestoroch Radvanského kaštieľa uprostred sídliska Radvaň v Banskej Bystrici, v ktorom polícia nájde spálenú mŕtvolu.  Študentka Jana zbadá v okne kaštieľa tajomné tiene. Je presvedčená, že to súvisí s jej frajerom, ktorý zmizol bez stopy. Spolubývajúci jej chcú dokázať opak a rozhodnú sa odhaliť tajomstvo starého kaštieľa. Záznamy ich kamier odhalia pravdu, ktorá má ďaleko fatálnejšie dôsledky, ako si vedeli predstaviť.

Chátrajúci Radvanský kaštieľ v Banskej Bystrici bol priamou inšpiráciou k napísaniu a realizáciu debutu scenáristu a režiséra Jaroslava Mottla /1970/, ktorý je autorom a producentom  tridsiatky divadelných hier pre deti, mládež aj dospelých v Divadle Maska. Ešte ako študent VŠMU spolumoderoval v detskej relácii Od Kuka do Kuka a absolvoval rok štúdia na prestížnej Medzinárodnej škole pantomímy Marcela Marceaua v Paríži. Spolupracuje s rozhlasom aj s dabingovými štúdiami. Je tiež obsadzovaným hercom v televíznych seriáloch ako Ordinácia v ružovej záhrade, Ako som prežil, Odsúdené, Nevinní, Horúca krv. Z filmov to bol Marhuľový ostrov a Nedodržaný sľub. Jednu z hlavných postáv stvárnil v novom slovenskom filme s premiérou na jar 2013 s názvom Babie leto.