Medzinárodný festival animovaného filmu Fest Anča

Anča fest logo resizeZimná edícia inak letného festivalového živlu zvaného Fest Anča prinesie cez víkend 24. – 25. novembra 2012 do Košíc darčekové balenie animovaných filmov aj návodov k nim, a to všetko zadarmo. Popri premietaniach nových krátkych animovaných filmoch, ktoré získali viacero prestížnych ocenení (Cartoon d’Or, Cartoon East alebo dokonca Anča Awards), sa  Fest Anča sústredí najmä na samotnú tvorbu.

Pripravené sú tri workshopy: S Alicou v krajine zázrakov nezostáva nič iné, len popustiť uzdu fantázii a pričuchnúť naraz k papierikovej aj kreslenej animácii a dokonale to pomiešať. Na workshope Panika v Košiciach sa účastníci veľmi rýchlo zorientujú v technike pixilácie, stačí vytasiť hračky z detstva a rozpohybovať ich k nedetinským výsledkom. Ďalší workshop, veľmi prístupný aj výtvarne nepodkutej verejnosti, sa volá Pristrihni si! a ponúka fyzický kontakt s filmovou surovinou, ktorej poškrabané, domaľované a všelijako zlepené políčka budú premietnuté na záver sobotňajšieho večera. Ten sa zavŕši premietnutím súčasnej špičky medzi celovečernými animovanými filmami s názvom Crulic. Uvedú sa aj filmy košických animátorov a komentovaná projekcia Kino podľa Admirála bude venovaná novým trendom.

Fest Anča Winter Edition Košice sa usporiada vďaka spolupráci s komunitným centrom SPOTs vo Výmenníku na Brigádnickej ulici, veľmi príznačne v blízkosti Aničkinho parku. Pod záštitou domáceho združenia Východné pobrežie sa Fest Anča bude aj v zime, na dosiaľ neprebádanom košickom sídlisku Terasa, cítiť ako vo svojej koži.