Posledný autobus mieri k Oscarom

Posledný autobus 2 resize 2Krátky slovenský film Posledný autobus zbiera aj rok po premiére ocenenia na medzinárodných filmových festivaloch. 22. septembra získal dve ceny na festivale Strasbourg European Fantastic Film Festival - The Golden Octopus Prize za najlepší medzinárodný krátky fantastický film a Cenu študentskej poroty v rovnakej kategórii.

Desiateho septembra mu udelila porota festivalu Stoptrik v Maribore Špeciálne uznanie za najlepší slovanský stop-motion film. Porota Medzinárodného animačného festivalu Animanima v srbskom Čačaku, v ktorej sedeli aj svetoznámi nezávislí animátori Andreas Hykade a Joan C. Gratz, zas film ocenila Špeciálnou cenou poroty za najlepší scenár.

Posledný autobus už v tomto roku vyhral najvyššie ceny Grand Prix na prestížnych festivaloch krátkych filmov v Tampere Posledný autobus 2 resize 1a animovaných filmov v Stuttgarte. Tieto ocenenia ho oprávňujú uchádzať sa o Cenu americkej akadémie Oscar v kategórii krátky animovaný film. Spoločnosť feel me film, ktorá film vyrobila, už odoslala do Los Angeles oficiálnu prihlášku. Slovensko bude v tejto kategórii súťažiť vôbec prvý raz, náš animovaný film sa však už na pôde Americkej akadémie úspešne predstavil. V roku 2000 získal režisér Michal Struss nomináciu na študentského Oscara za film V kocke.