Hřebejk s Vieweghom pritvrdili a sú jemne nemravní

Svata ctverice foto 11 mala resizeAj keď svoju novú komédiu nazvali Svätá štvorka, režisér Jan Hřebejk a spisovateľ Michal Viewegh  tentokrát pritvrdili a ponúkajú príbeh o skutočne odvážnom riešení manželskej erotickej únavy. Hlavní hrdinovia – dve spriatelené manželské dvojice si totiž svojich partnerov nemenej priateľsky dočasne vymenia...

Michal Viewegh písal Svätú štvorku po prvýkrát priamo ako filmový scenár a  načrel do témy, o ktorej sa v spoločnosti zatiaľ nahlas nerozpráva, hoci o partnerskej výmene mnohí snívajú a poniektorí ju aj skúšajú realizovať.  Aj keď pri pripísaní často čerpá z vlastného života, tentokrát priamu inšpiráciu radšej nepripúšťa. „Našťastie, či bohužiaľ, ja sám som prišiel len kamsi na pol cesty,“ priznáva s úsmevom Michal Viewegh.

S režisérom Janom  Hřebejkom sa pri spoločnom filme stretli už po druhýkrát. Po divácky úspešnej snímke Nestyda, ktorú na Slovensku videlo v kinách vyše 100 000 divákov, chceli nakrútiť milostnú komédiu. Nakoniec im z toho vyšla komédia nielen milostná, ale ako sami hovoria, aj jemne nemravná.  Jana Hřebejka tak čakalo režírovanie milostných scén nie s tradičnou dvojicou, ale  až so štvoricou hereckých protagonistov. „Snažil som sa, aby to bola pokiaľ možno ´sranda´a točili sme to len jedenkrát...“ spomína Jan Hřebejk, ktorý má na konte hviezdne české komédie Pelíšky, Pupendo, či Medvídek a ku komediálnemu žánru sa vrátil po štvorročnej prestávke. Ústrednú štvoricu hlavných hrdinov stvárnili českí herci Jiří Langmajer, Hynek Čermák, Viktorie Čermáková a Marika Procházková.

„Úprimne, všetci vieme, že v reálnom živote sa odhadom 90 percent podobných príbehov končí zle, alebo tam prinajmenšom zostane nejaká horkosť, krivda  a podobne. Náš film je tak trochu rozprávka. Sen o skvelom priateľstve, ktoré sa dokáže povzniesť nad primitívnu žiarlivosť. Sen o láske a túžbe, ktorá nie je majetnícka. Mať rád, neznamená vlastniť,“ charakterizuje svoju horúcu novinku Michal Viewegh s tým, že tento príbeh si jeho priaznivci určite nikdy neprečítajú v knižnej podobe. Kto ho chce spoznať, musí ísť do kina. Na Slovensku sa bude premietať od 23. augusta, prví diváci ho však uvidia už 18. augusta vo svetovej premiére na bratislavskej Magio pláži v kine pod holým nebom s názvom Bažant Kinematograf, ktorá bude prístupná zadarmo pre širokú verejnosť.