Trou de Fer - Najlepší dobrodružný film v Moskve

Pavol Barabáš pri postupe Koridorom resizeNa XV. ročníku Moskovského medzinárodného filmového festivalu horských filmov, ktorý je členom Medzinárodnej aliancie pre horský film, získal slovenský dokument Trou de Fer  jednu z hlavných cien - Best Adventure Film. Na festivale sa stretli najlepšie snímky, ktoré boli vyprodukované v tomto žánri vo svete.

Dokument o prechode najťažším kaňonom sveta Trou de Fer bol nominovaný na najprestížnejšie festivaly v talianskom Trente, v kanadskom Banffe a získal medzinárodné ocenenia v Nemecku, Turecku, Francúzsku, Poľsku, Česku, Slovinsku, Španielsku, Bulharsku i na Slovensku...

Prvá previsnutá dľžka poslednej kaskády. Pod Mirom je 270 metrov vzduchoprázdna a noc sa blíži. resizeTrou de Fer je celovečerný dokumentárny film, kde sa režisér Pavol Barabáš opäť vracia k obľúbenej téme človeka vystaveného extrémnym podmienkam. Sprostredkuje divákom nielen presvedčenie, že keď človek chce, môže a dokáže prekonať aj tie najťažšie životné prekážky, ale svoju pozornosť sústreďuje aj na „druhú stranu mince" - na to, čo všetko musí obetovať, keď chce kráčať za svojim cieľom. Film je aj sondou do ľudského charakteru, ktorý sa naplno ukáže predovšetkým v hraničných a zlomových situáciách. Vypovedá o potrebe kolektívnej sily a dôležitosti tímovej spolupráce na ceste za spoločným cieľom. Divákovi tak sprostredkova myšlienku, že bojovať za svoje sny sa oplatí. "Ide naozaj jedinečný a veľkolepý prírodný fenomén. Vďaka sopečnej činnosti sa tu Zem prepadla do obrovskej hĺbky a vytrvalé dažde vyformovali dielo, ktoré sa ešte vďaka neprístupnosti, expozícii a množstvu vody sa doteraz nepodarilo filmársky zdokumentovať. My sme sa o to pokúsili a zdá sa že úspešne..." povedal režisér filmu Pavol Barabáš.  Hlavná postava filmu Miro Dušek výkon expedície zhodnotil: „Na prechod sme sa pripravovali tri roky. Skoro tisícmetrové prevýšenie kaňonu sme potrebovali 700 metrov špeciálnych lán. Vzrušenie a obavy z obrovskej hĺbky, ktorá mizla v neznáme sme cítili všetci. Z kaňonu totiž niet návratu ani úniku. Existuje tam len jedna cesta: cesta vpred".

Slovenskí diváci mohli film Trou de Fer vidieť v kinách a vychádza i na DVD.