Vyjádření MFF KV k nepravdivým informacím

KV logo 2011 resizeV minulých dnech se v některých médiích objevily zcela nepravdivé a zavádějící informace, které se týkaly možnosti  návštěvy americké filmové hvězdy Meryl Streepové na 47. ročníku MFF Karlovy Vary 2012.Některá média s odkazy na různé zdroje mimo karlovarský festival uváděla finanční částky, které byli organizátoři MFF Karlovy Vary ochotní zaplatit za účast paní Meryl Streepové.

Všechny tyto informace jsou zcela nepravdivé a zavádějící. Představitelé MFF Karlovy Vary již řadu let na tiskových konferencích a v rámci svých  veřejných vystoupení opakovaně zdůrazňují fakt, že karlovarský festival nejde a nepůjde cestou honorovaných návštěv zahraničních filmových hvězd.

„Každý z významných hostů, který se v minulosti stal hostem karlovarského festivalu, přijel zcela bez nároku na honorář. Většina našich hostů se k návštěvě rozhodla především proto, že se jim líbilo pojetí karlovarského festivalu jako skutečného filmařského setkání. Naši hosté jsou obvykle  nadšeni bezprostřední atmosférou, kterou festival nabízí a možností přímého setkávání filmových tvůrců s jejich fanoušky,“ říká prezident MFF Karlovy Vary Jiří Bartoška a dodává: „Karlovarský festival hradí hostům pouze náklady na dopravu a pobyt. V minulosti to tak vždy bylo a zůstane to tak i do budoucna. Spekulace o částkách za účast Meryl Streepová jsou zcela nepodložené a ze strany festivalu nebyly ani nemohly být  potvrzeny. O účasti Meryl Streepové pro letošní rok neuvažujeme právě z důvodů jejího ocenění na nedávném MFF v Berlíně.“