Testovanie kanálu Film Europe Channel

Film_Europe_logo_resize

Mediálna spoločnosť  Film Europe včera o 17. 10 hod. spustila technické vysielanie a testovanie trás  prvého   filmového európskeho  kanálu Film Europe Channel. Na televízny trh tak prichádza ojedinelý európsky televízny projekt, ktorý systematicky mapuje  kinematografiu z každej  krajiny  Európy.  Postupne prinesie najzaujímavejšie  filmy takmer zo všetkých 50-tich krajín európskeho kontinentu,  ocenené  na festivaloch i domácimi filmovými cenami, so špičkovými režisérskymi aj hereckými osobnosťami.

Fim Europe Channel bude vysielať v pôvodnom znení s titulkami, 24 hodín denne, v SD aj HD rozlíšení a prinesie do 500 európskych filmov. „Uvidíme filmy od režisérov Lars von Triersa, Romana Polanskeho, Ingmara Bergmana, Toma Tykwera, Aki Kaurismakiho, Michaela Hanekeho, Carlosa Sauru, Francoisa Ozona, Jessici Hausner, Emira Kusturicu, Wima Wendersa, atď., filmy ocenené z  festivalov v Cannes, Benátok, Rotterdamu, Sundance, Toronta, filmy ocenené na Bafta a pod.,“ vymenúva Ivan Hronec generálny riaditeľ Film Europe.

Projekt získal veľký ohlas už pred uvedením na televízny trh, s úspechom bol odprezentovaný na tohtoročných medzinárodných filmových festivaloch v Cannes a Benátkach,  ako aj  pred európskymi inštitúciami v  Bruseli. Ide výhradne o súkromnú iniciatívou bez štátnej podpory.

„Film Europe Channel budujeme bez príspevku ministerstiev kultúry a Brusselu. Musíme najprv kráčať obchodne a zdravo. Len tak budeme mať právo, aby doň neskôr vstúpili  podpory, alebo súkromné investície. Projekt som predstavil v programe Media v Brusseli, ako aj súkromným investorom so žiadosťou - aby počkali. Neskôr pri rozširovaní do zvyšku Európy a sveta, môžeme hovoriť o partnerstve. Ak by som dnes prijal štátne peniaze zopakoval by sa zlý model. Štát by nalieval zdroje do projektu bez záruk. Európsky film musí dokázať, že sa vie o seba postarať,“ stručne predstavil svoju víziu I. Hronec.

Technické údaje:  Satelite Delivery: Astra 1G/3A Orbital Position: 23,5 E Standard: DVB MPEG-4
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Film Europe je dynamická mediálna spoločnosť s tímami a kanceláriami v Prahe, Bratislave, Budapešti, Londýne a v Cannes. Od apríla 2010 prevádzkuje už tri vlastné národné tematické televízne kanály KINO CS, DOKU CS a MUZIKA CS (CS TV). Film Europe nakupuje, koprodukuje, v kinách a na DVD distribuuje a vo vlastných televíziách vysiela -  európsky film.

Viac:www.filmeurope.eu.e-mail: Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.