Českí diváci si vybrali Nickyho rodinu

Nickyho_rodinaCelovečerný dokumentárny film Mateja Mináča a Patrika Pašša, ocenený už na štyroch medzinárodných festivaloch, Nickyho rodina si jednoznačne získal srdcia divákov a v Čechách suverénne vedie v rebríčku návštevnosti domácich dokumentov. Od februára, odkedy sa tam premieta, ho videlo už 32 792 divákov. Rozdiel oproti snímke na druhej priečke (Ležáky 42 – 6818 divákov) je 80 percent.

Uvedený počet divákov Mináčovho najnovšieho filmu nielen dosahuje, prípadne prevyšuje návštevnosť hraných filmov, ale je vyššia aj ako všetkých 16 dokumentárnych filmov, vyrobených v ČR za posledných dvanásť mesiacov, dohromady.„Najviac ma teší skutočnosť, že atribút  slušnosti,  o ktorej je náš film, vysoko dominuje nad všetkými ďalšími témami a potvrdzuje to , že väčšina ľudí  uprednostňuje hodnoty slušnosti a etiky. A to je  pre budúcnosť dobrá správa,“ komentoval vynikajúci výsledok producent Patrik Pašš. „Samozrejme, záujem divákov ma teší najviac. Ohromuje nás spolu s Patrikom, producentom filmu, ako film zbiera prestížne divácke ceny v rôznych kútoch sveta: na festivale v Karlových Varoch a teraz nedávno na Svetovom filmovom festivale v Montreale. Pre mňa to jednoducho znamená, že diváci chcú silné príbehy a stojí za to ich  nakrúcať. Hoci, často by kritici boli radšej, keby sme sa namiesto na príbeh sústredili na intelektuálske symboly, tajničky. Obyčajní diváci však už dávno vedia, že jednoducho ľudský príbeh má v sebe stovky úžasných významov a posolstiev. Takže vďaka, diváci,“ dodáva režisér Matej Mináč.

Začiatkom novembra má film premiéru v Londýne za predpokladanej osobnej účasti Sira Wintona a významných osobností politickej scény Slovenska a Veľkej Británie.