Nickyho rodina má Cenu divákov z Montrealu

Nickyho_rodinaDiváci na Montrealskom svetovom filmovom festivale, ktorý sa skončil včera (29.08.) sa rozhodli v kategórii Najlepší dokument pre dve snímky. Jednou z nich je najnovší film Mateja Mináča Nickyho rodina. Mináčov film vybrali diváci spomedzi 53 dokumentov z celého sveta. O priazeň divákov sa podelil s rusko-švédskou snímkou Horká chuť slobody, venovanou osobnosti ruskej investigatívnej novinárky Anny Politkovskej. Náš dokument s hranými rekonštrukciami prostredníctvom príbehu Nicholasa Wintona a jeho 26 z 669 zachránených detí prináša inšpiráciu a motiváciu divákom, ako konať dobré skutky slušnosti v každej dobe.

Matej Mináč reagoval na oznámenie o cene z áčkového festivalu takto:“ Som veľmi potešený, že si diváci vybrali náš film v takej silnej zostave dokumentov z celého sveta. Okrem iného v nej premietali aj snímku Claude Leloucha Od jedného filmu k druhému. Lelouchove  filmy som študoval veľmi podrobne, keď som bol na študijnom pobyte v Paríži. Je to môj hrdina“. Nickyho rodina získala Cenu diváka na MFF v Karlových Varoch, Cenu Fóra pre uchovanie audio-vizuálnej  pamäte na MFF v Jeruzaleme. V súčasnosti je ešte v distribúcii slovenských kín a uvidia ho aj diváci na MFF Cinematik v Piešťanoch, kde ho premietnu 13. septembra v súťaži Cinematik.doc. Začiatkom novembra má film premiéru v Londýne za predpokladanej osobnej účasti Sira Wintona a významných osobností politickej scény Slovenska a Veľkej Británie.