Bažant Kinematograf v Bratislave

Baant_2011_resizeTrasa Bažant Kinematografu sa na konci augusta chýli ku koncu, pričom každoročne je jednou z jeho posledných zastávok návšteva Bratislavy, kde jeho projekcie patria k najnavštevovanejším. Tento rok bude Bažant Kinematograf na bratislavskom Hlavnom námestí hosťovať od 26. do 30. augusta a keďže predpovede počasia zatiaľ avizujú na toto obdobie dlhoočakávaný vrchol leta, Bažant Kinematograf v našom hlavnom meste môže potvrdiť svoju obľúbenosť u divákov. Premietať sa začne krátko po zotmení, približne o 20.00 hod., vstup na projekcie je voľný

.

Aj v Bratislave bude jeden z autobusov Bažant Kinematografu premietať päť dní a divákom rovnako ako v ostatných mestách ponúkne filmy z tohtoročnej programovej zostavy. Na úvod sa odpremieta snímka Roberta Sedláčka Najväčší z Čechov, druhý deň príde na rad dokumentárna snímka Nesvadbovo Eriky Hníkovej a na tretí deň je pripravený divácky hit Občiansky preukaz Ondřeja Trojana. Posledné dva dni uvedie Bažant Kinematograf rodinnú snímku Kuky sa vracia a napokon debut Petra Bebjaka Marhuľový ostrov. Organizátori v týchto dňoch pracujú na tom, aby niektoré z titulov prišli uviesť aj tvorcovia, pretože práve tí svojou osobnou účasťou pred bk_obciansky_preukaz_resizeprojekciami dotvárajú špecifickú atmosféru projekcií Kinematografu pod nočnou oblohou. Bratislavskí diváci podobne ako návštevníci projekcií v iných mestách uvidia ako súčasť hlavného programu i predfilmy.

V čase zastávky jedného z autobusov v Bratislave, bude druhý končiť premietania v Banskej Bystrici (23. – 27. 8.), odkiaľ poputuje do Nitry (28. – 31. 8.). „Bratislavský“ autobus po skončení projekcií v hlavnom meste bude tešiť divákov v Šali (31. 8. – 3. 9.). Ako každoročne aj tohtoročná trasa Kinematografu potrvá do prvých septembrových dní, tento rok sa uzavrie v Šenkviciach projekciou filmu Občiansky preukaz dňa 10. septembra. Zatiaľ najnavštevovanejším titulom Bažant Kinematografu v tejto letnej sezóne je spomínaný Trojanov film, celková návštevnosť projekcií v prvej polovici cesty sa vyšplhala napriek nepriazni počasia až na 25 000 divákov.