Slovenské filmy v rumunskej delte Dunaja

Slovenskú kinematografiu na 2. medzinárodnom festivale degustácie filmového a kulinárskeho umenia v podunajskom rumunskom mestečku Cetate, ktorý sa začína 18. augusta a potrvá 10 dní, zastupuje trojica filmov.
V rámci slovenského dňa 25. augusta premietnu novú komédiu scenáristu a režiséra Jozefa Paštéku Mŕtvola musí zomrieť, ktorá vznikla v Trigon Production v koprodukcii s STV  a tiež úspešné dokumentárne snímky Slepé lásky (r. Juraj Lehotský) a Ako sa varia dejiny (r. Peter Kerekeš). „ Som veľmi rád, že môj film vybrali na túto prehliadku. Vážim si a obdivujem súčasnú rumunskú kinematografiu, najmä v posledných rokoch,“ vyjadril sa k uvedeniu svojho filmu režisér Jozef Paštéka.

Podľa organizátorov – Rumunského filmového zväzu a Nadácie pre poéziu Mircea Dinescu, je tento festival po Transylvánskom filmovom festivale v Kluži druhým najlepším v krajine a získal si už vlani ohlas medzi filmármi aj divákmi. Tento ročník je venovaný filmom z 10 podunajských krajín, uvedú vyše 55 snímok. Najväčšou hviezdou festivalu bude rumunská herečka Maia Morgenstern, predstaviteľka Ježišovej matky Márie v Gibsonovom filme Utrpenie Krista. Pozvanie hostiteľa, básnika a bývalého disidenta a kritika komunistického režimu, Mircea Dinescu prijali filmári a novinári z USA, Francúzska, Izraela, Rakúska, Nemecka a ďalších európskych krajín.  Zo Slovenska sa na netradičnom podujatí zúčastnia herečka Zuzana Frenglová a PR manažérka Trigon Production Iveta Pospíšilová.