George Clooney otvorí benátsky festival AKTUALIZOVANÉ!

marcove_idyBenátsky medzinárodný filmový festival sa s prestávkami a pod rôznymi názvami na ostrove Lido di Venezia koná od roku 1932 a je najstarším filmovým podujatím svojho druhu na svete. Tohto roku sa dňoch 31. augusta až 10. septembra uskutoční jeho 68. ročník. Slávnostne ho otvorí svetová premiéra drámy scenáristu, režiséra, producenta a herca Georga Clooneyho s názvom The Ides of March (Marcové ídy).

V príbehu podľa divadelnej hry Beau Willimona Farragut North, ktorý sa odohráva v blízkej budúcnosti počas demokratických prezidentských primáriek v americkom Ohiu, odhaľuje naivný tlačový tajomník (Ryan Gosling) špinavé pozadie vysokej politiky okolo prezidentského kandidáta, guvernéra Mike Morrisa (George Clooney). Spoluproducentom snímky, v ktorej hrajú aj Philip Seymour Hoffman, Paul Giamatti, Marisa Tomei a Evan Rachel Wood bol Leonardo DiCaprio. Autorom filmovej hudby je Alexandre Desplat, štyri razy nominovaný na Oscara, za kamerou stál Phedon Papamichael.

Ako sme už písali, hlavnú medzinárodnú porotu povedie americký režisér Darren Aronofsky. Thajský režisér Apichatpong Weerasethakul, držiteľ Zlatej palmy z Cannes 2010 za film Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives (Loong Boonmee Raleuk Chaat), ktorý roku 2006 v Benátkach súťažil s filmom Syndromes and a Century (Sang sattawatt) bude tohto roku v Benátkach predsedať porote prehliadky Orizzonti. Podľa tlačovej správy, ktorú benátsky festival vydal 13. júla, bude predsedom poroty súťaže Orizzonti čínsky režisér Jia Zhang-Ke, držiteľ ocenení z festivalov v Berlíne, Locarne aj Benátkach. Usporiadatelia zmenu nijako nevysvetlili a všetky informácie o Apichatpongovi Weerasethakulovi odstránili aj z informácií na internetovej stránke festivalu a z archívu tlačových správ.

Predsedom poroty Ceny Luigiho De Laurentiisa pre najlepší debut bude taliansky režisér Carlo Mazzacurati. Rozhodne okrem iného aj o držiteľoch prémie 100 tisíc dolárov, ktorú si delia režisér a producent víťazného debutu.

Porotu súťažnej prehliadky Controcampo Italiano povedie talianska režisérka Roberta Torre. Víťazný taliansky tvorca si z Benátok odvezie filmovú surovinu Kodak v hodnote 40 tisíc eur.