Envirofilm 2011

Enviro_resizeV uplynulých dňoch sa na Španej Doline pri Banskej Bystrici zišla medzinárodná filmová porota festivalu Envirofilm 2011. Zvyčajne porota zasadala počas konania festivalu. Tento rok sa organizátori festivalu rozhodli inak. Festivalová porota zasadla mesiac pred festivalom, aby organizátori mali dosť času pozvať autorov ocenených dokumentov prevziať si ceny, no najmä aby autori mali priestor naplánovať si cestu na Slovensko. Výsledky filmovej súťaže Envirofilmu 2011 sú teda už známe, vyhlásené budú však až na záverečnom slávnostnom udeľovaní cien, 20. mája na Radnici v Banskej Bystrici.

Medzinárodná filmová porota zasadala v zložení Kateřina Javorská (scenáristka, dramaturgička, SR), Ferenc Varga (Národný park Bükk, Maďarsko), Miroslav Kačor (predseda poroty, novinár, producent, scenárista, režisér, ČR), Andrzej Fidyk (dokumentarista, scenárista, režisér, Poľsko) a František Palonder (režisér, scenárista, SR). Porota odporučila udeliť spolu 16 cien. O sedemnástej cene rozhodne Detská porota, ktorá zasadne počas festivalu, 18. mája 2011 v Kinosále Múzea SNP. Po prvý raz v histórii festivalu bude udelená aj Cena diváka. Diváci budú vyberať z filmov, ktoré sa budú premietať počas festivalového týždňa. Cena diváka bude známa až po skončení festivalu, po prehliadke víťazných filmov, ktorá ukončí festival Envirofilm 2011 (21. máj 2011 v Europa Cinemas v Banskej Bystrici). Tento rok do medzinárodnej súťaže filmov o životnom prostredí prihlásili filmári z 33 krajín 156 filmov. Najviac nemeckí autori – 39, slovenskí filmári zaslali 33 filmov a Česká republika 14 filmov. Po prvý raz sa Envirofilmu zúčastňujú aj filmári z Kórey a Indonézie – ich filmy však neprešli kvalitatívnym sitom výberovej komisie. Možno nabudúce...

Medzi podujatia, ktoré sprevádzajú festival už niekoľko rokov, neodmysliteľne patrí detská výtvarná súťaž Zelený svet. Jej 16. ročník sa nesie v znamení motta Lesy pre vodu a mokrade a aj tentoraz sa koná pod patronátom Slovenskej komisie pre UNESCO, Európskej environmentálnej agentúry a v spolupráci so Zastúpením Európskej komisie na Slovensku