Hory a mesto ponúka bohatý program

Hory_logo_resizeMedzinárodný festival Hory a mesto ponúka z roka na rok rozšírený program obohatený  o rôzne novinky. Okrem dominantnej súťažnej prehliadky filmov sú to práve sprievodné podujatia, ktoré nielenže tvoria veľkú časť ponuky, ale najmä sú príjemnou možnosťou, ako prežiť festival aktívne, získať nové zážitky a to všetko v jedinečnej atmosfére. Pri lezeckých pretekoch môžu návštevníci priamo povzbudzovať pretekárov a zároveň sa stať jedným z nich. Majú aj možnosť zapojiť sa do fotosúťaže, pričom v hlasovaní majú tiež právo rozhodnúť o víťazovi a na záver ich čaká výstava ocenenýcch fotografií. Ich aktívnu účasť vyžadujú tiež besedy s cestovateľmi v rámci Cestoklubov Kino svet.

Dvanásty ročník medzinárodného festivalu horského filmu a dobrodružstva Hory a mesto 2011 sa uskutoční od 6. do 10. apríla 2011 v bratislavskom Auparku, v multiplexe Palace Cinemas. „Hlavnou myšlienkou festivalu je prinášať hory k ľuďom do mesta a mestských ľudí inšpirovať. Nerobíme tak len prostredníctvom filmovej ponuky, návštevníci sa môžu aj priamo zapojiť do programu a zúčastniť sa jednotlivých akcií. Náš program je určený pre všetkých – tak pre profesionálnych cestovateľov, ako aj pre rodiny s deťmi a bežných, náhodných návštevníkov Auparku. Snažíme sa ich zaujať, nájsť v nich divákov festivalu Hory a mesto,“ povedala Natália Bokníková, projektová manažérka festivalu.

Už tradične sú súčasťou festivalovej ponuky lezecké preteky Slovenský pohár v boulderingu. Budú sa konať cez víkend (9. a 10. apríla 2011) v centrálnom foyer Auparku, ktoré bude miestom mnohých sprievodných podujatí a stretnutí. V sobotu bude kvalifikácia, v nedeľu je na programe semifinále, finále a následné vyhlásenie výsledkov. Preteky sú pre všetkých, bez vekového obmedzenia. Organizačne akciu zastrešuje Tomáš Greksák, jeden z najlepších slovenských bouldrových lezcov.

V rámci festivalu môžu jeho návštevníci, rovnako ako návštevníci Auparku, vidieť zaujímavé fotovýstavy s cestovateľskou a horskou tématikou. Martin Žilka vystaví snímky z kaňoningu, z oblastí Reunion, Sierra Guara a zo Slovinska. Cestovateľka Danica Púry nafotila svoje cesty po Kirgizsku a Uzbekistane. Kolekciu fotografií Image Quest 2010 ponúkne aj spoločnosť Red Bull. Vystavovať sa budú tiež najúspešnejšie snímky fotosúťaže.

Do fotosúťaže festivalu sa môže prihlásiť každý do 15. marca 2011. Vyhlásené sú tri kategórie: 1/ Horské športy, 2/ Horská kultúra/ľudia, 3/ horská krajina (panoráma- flóra – fauna). Fotosúťaž má tohto roku dve novinky. Jednou je nová kategória Junior, v rámci ktorej môžu súťažiť mladí ľudia od 10 do 18 rokov a ďalšia má názov Facebook. Za prihlásené fotografie, ktoré sa sprístupnia na sociálnej sieti, budú môcť ľudia voľne hlasovať a určiť víťaza tejto kategórie. Porota má štyroch členov: profesionálny fotograf, ktorý sa zaoberá najmä dokumentárnou fotografiou a reportážou Pavol Breier; teoretička fotografie Michaela Paštéková, ktorá vedie semináre na VŠVU; fotograf, pedagóg a teoretik fotografie Fero Tomík a mladý fotograf Peter Kubaľák, ktorého doménou je dokumentárna fotografia adrenalínových športov. Podmienky a prihlášky do fotosúťaže nájdu záujemcovia na inernetovej stránke.

Program festivalu je určený aj rodinám s deťmi. Pre ne pripavil festival lanové atrakcie v priestoroch Auparku. V jednej z kinosál sa budú v čase festivalu konať pod názvom Cestokluby Kino svet prednášky, prezentácie cestovateľov – premietanie fotografií, filmy alebo úryvky z nich, všetko s témou cestovanie. Tohto roku sa divákom takýmto spôsobom predstavia rôzne oblasti sveta, často sú to bežne nedosiahnuteľné miesta spojené s neobyčajnou aktivitou či s nezvyčajným spôsobom dopravy. Súčasťou festivalu je aj tradičný Outdoorový miniveľthr, na ktorom sa propagujú outdoorové firmy svojím oblečením, rôznymi pomôckami, envirotaškami a podobne.