Piráti Karibiku

pirati_1_bd_cz_plochaDlho sa zdalo, že pirátske filmy sú mŕtvy žáner. Potom prišiel režisér Gore VerbinskiJohnnym Deppom, Geoffreyom Rushom, Orlandom Bloomom, Keirou Knightley a ďalšími v adaptácii atrakcie z hollywoodskeho zábavného parku. Ich (zatiaľ ešte stále) trilógia Piráti Karibiku priniesla do pokladníc kín 2, 67 miliardy dolárov a nemenej zarobila na DVD. Nároční majitelia domácich kín netrpezlivo čakali na vydanie s vysokým rozlíšením obrazu a vysoko kvalitným zvukom. Veď formát Blu-ray je stvorený práve pre takéto obrazovo-zvukové pochúťky!

pirati_1_bd_cz_3dA skutočne – obraz je taký dokonalý, ako technické podmienky umožňujú. Čistý, jasný, ostrý, detailný, so živými farbami, dokonca bez zrna i v tmavých scénach – a bez digitálnych artefaktov. Hoci vydavateľ uvádza zvuk „5.1 Dolby“, v origináli je  DTS-HD Master Audio, ale sotva možno niečo vytknúť i českému dabingu.

Veľkým sklamaním však je absencia akýchkoľvek bonusov na diskoch vydania Pirátov Karibiku pre Strednú Európu. Iné vydania boli dvojdiskové – s bonusovým diskom. K nám sa dostáva každý film len na jednom disku a úplne bez bonusov. Takže ten, kto si nákladnú aparatúru Blu-ray zaopatril preto, aby si užil bohaté doplnkové materiály, komentáre tvorcov, rozhovory, reportáže, dokumentárne filmy a galérie, musí byť sklamaný a neostáva mu iné, len čakať a sporiť na prípadné ďalšie rozšírené vydanie.