Tomáš Töpfer nemilosrdným vrahem

kraska04Napínavé, syrové drama v režii Jiřího Svobody s mimořádnými hereckými výkony Tomáše Töpfera a Kláry Issové. Jde v něm o život a ne jen o jeden! Kráska a netvor 1950 – premiéra na ČT1 a ČT HD v neděli 23. října od 20:00 hodin.

Strhující příběh zavede diváky do temného období po únoru 1948. Film natočený podle skutečných událostí vypráví o případu masového vraha Sivoka (ve skutečnosti Pilčík). Po únoru 1948 nabízel emigrantům zprostředkování cesty přes hranice na území západního Německa. Uprchlíci si s sebou nesli cennosti, zlato, šperky, dolary, franky. Pro Sivoka byli snadnou kořistí. V situaci, ze které nebylo úniku, je připravil nejen o majetek, ale i o život.

Kráska a netvor 1950 ale není dokumentární rekonstrukce. Spíš než osud vraha jsou v centru příběhu oběti. Především mladá lékařka. Snaží se dopátrat, kam a za jakých okolností zmizela její sestra…

K přednostem snímku patří využití metody děleného obrazu (splitscreen).Dělený obraz umožňuje paralelizovat děj a v řadě klíčových míst pomáhá dotvářet napětí, které prožívá hlavní postava. Spolu se střihačem Janem Mattlachem jsme usilovali o obrazovou dynamiku, rapidní střídání velikostí záběrů. Podstatnou měrou se na vyznění podílí způsob svícení a kompozice kameramana Ivo Popka a zcela jistě i hudba Jiřího Chlumeckého,“ doplňuje režisér Jiří Svoboda.

cast_08

V dramatu Kráska a netvor 1950 hrají Tomáš Töpfer (Sivok), Klára Issová (Marie),Jaroslav Plesl (Petr), Lucie Štěpánková (Thea), Henrieta Mičkovicová (Zimová),Jozef Adamovič (starší estébák), Matěj Hádek (mladší estébák) a další. „Mám rád herce, kteří jsou plně zaujatí svou postavou a atmosférou natáčení. A takoví byli všichni, kdo na filmu spolupracovali,“ prozrazuje režisér.

Premiéru zcela mimořádného dramatu podle scénáře Václava a Věry Šaškových uvede Česká televize v neděli 23. října na ČT1 a ČT HD od 20:00 hodin.