Tim Burton predsedom poroty v Cannes

resume-57006Začiatkom marca príde do našich kín najnovší film amerického režiséra Tima Burtona Alica v krajine zázrakov. V hlavnej úlohe s kýmže iným ako s jeho obľúbeným hercom Johnnym Deppom. Nezmieňujeme sa však o ňom preto, ale dôvod pripomenúť si ho je iný. Tim Burton sa dal totiž nahovoriť a prijal post predsedu medzinárodnej poroty na tohtoročnom medzinárodnom filmovom festivale v Cannes, ktorý štartuje 12. mája a potrvá do 23. mája.

Na webstránke festivalu sa vyjadril, že keď sa hovorí o Cannes, myslí sa tým svetový film. Filmy vždy prežíva ako sen, a preto chce počas festivalu prežiť sen, ktorý sa stane realitou. Na úlohu predsedu poroty sa cíti byť pripravený lebo: „ Zvykol som pozerať aj trojdielne filmy naraz a prežil som aj 48-hodinové maratóny pri hororoch.“ Riaditeľ Canneského festivalu Gilles Jacob je nadšený, že sa mu podarilo získať takú svojráznu a nevšednú osobnosť. „ Keď jeho nežná bláznivosť a gotický humor ovládne Croisette budú to pre každého Vianoce,“ povedal a dodal: „Vianoce alebo Halloween“. My dodávame: Uvidíme...
Tim Burton nie je pre nás neznámy. Už ako dieťa veľa kreslil a svoju kariéru odštartoval ako jeden z výtvarníkov známych disneyoviek. Neostalo len pri kreslených filmoch. Kto by si nepamätal Planétu opíc, Mars útočí, slávne filmy Ed Wood a Nožnicovoruký Edward s hlavnou hviezdou už spomínaným Johnnym Deppom. Nezabudnuteľný je aj jeho Batman. Z ostatných si pripomeňme napríklad snímky Mŕtva nevesta Tima Burtona, Sweeney Todd: čertovský hráč z Fleet Street, Charlie a továreň na čokoládu, Ospalá diera.

Ostatní členovia medzinárodnej poroty zatiaľ nie sú ešte známi a ani výber filmov nie je ešte úplný. Takže si na kompletným zoznam tak poroty, filmov, ako aj hviezd musíme ešte chvíľu počkať.