ISSN 1339-4762

Tmavá myseľ (The Darkest Minds)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Tmava10 resizeYoung Adult romány a ich bezprostredne nakrúcané filmové adaptácie sú jedným z viacerých fenoménov doby. V prípade science-fiction odnože sme tu mali síce zopár finančne úspešných titulov, ako štvordielnu sériu Hry o život, väčšinou však prepis na filmové plátno nepresvedčí navštíviť kino také množstvo tínedžerov, ako by si hollywoodske štúdiá predstavovali.

Čítať celý článok...

Rodinka úžasných 2 (Incredibles 2)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Rodina3 resizePresne štrnásť rokov trvalo Štúdiu Pixar, dnes už v spolupráci s filmovým Štúdiom Disney, aby nakrútilo pokračovanie obľúbeného superhrdinovského príbehu o rodine s výnimočnými schopnosťami. Od života v utajení a jednorazovej záchrany sveta touto šikovnou skupinkou hrdinov neubehlo veľa času. Pravdupovediac žiaden. Druhá časť totižto začína tam, kde sa prvá skončila.

Čítať celý článok...

Whitney

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Whitney resizePo dokumentárnom filme o fantastickom reggae hudobníkovi Bobovi Marleym sa režisér Kevin Macdonnald rozhodol uviesť na plátno príbeh ďalšej globálnej speváckej megahviezdy, najúspešnejšej afroameričanky vôbec, Whitney Houston. Jeho najnovší biografický film Whitney divákom ponúka detailný obraz svetovo uznávanej speváčky a hlboký ponor do jej života, no najmä do jej komplexnej a roztrieštenej osobnosti.

Čítať celý článok...

Mission: Impossible – Fallout

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Mision resizeEthan Hunt sa znova vracia do centra diania, aby on a jeho organizácia Impossible Mission Force odvrátila ďalšiu hroziacu sa katastrofu. Ani tentokrát to nebude jednoduché, no v tejto sérii odjakživa platí, čím náročnejšie a prípadne i osobnejšie, tým zábavnejšie pre filmového diváka. A v prípade Mission: Impossible – Fallout to platí vrchovatou mierou.

Čítať celý článok...

Hotel Artemis

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Hotel5 resizeL.A. 2028. Blikajúce reklamy, billboardy a televízne reportáže svedčia o aktuálnej kritickej situácii rozvráteného sveta. Ulice sú poznačené špinou a tvoria revír vhodný pre krysy. Živočíšne, ale aj tie ľudské. V tejto postapokalyptickej vízii sveta je mimoriadne vzácnym úkazom voda. Ľudia jej majú nedostatok, a preto sa celým mestom rýchlosťou svetla šíria rebelské nepokoje namierené proti solventným bossom.

Čítať celý článok...

Chata na predaj (Chata na prodej)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Chata11 resizeChatárstvo je podľa štatistík  vraj český fenomén, iba Švédi  sú na tom lepšie – dozvedáme sa hneď v úvodnej časti nového českého filmu Chata na predaj.

Čítať celý článok...

Plán úteku 2 (Escape Plan 2: Hades)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Plan5 resizeV roku 2013 sa kinami prehnala neveľmi osobitá, no z pohľadu fanúšikov, ktorí vyrastali na béčkovej akčnej zábave osemdesiatych, až deväťdesiatych rokov, dostatočne atraktívna záležitosť s názvom Plán úteku. A hoci sa o pokračovaní veľmi nehovorilo, nakoniec sme sa ho predsa len dočkali, pričom v pláne je dokonca už aj tretí diel. Stojí však Plán úteku 2 vôbec za pozornosť?

Čítať celý článok...

Prebytočný človek (L´uomo in piu)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Clovek resizePrebytočný človek pred rokmi vystrelil divákmi najoceňovanejšieho súčasného európskeho režiséra Paola Sorrentina na vrchol filmového neba. Jeho debut je však iba vlažným nášľapom k jeho charakteristickému režijnému rukopisu badateľnému na jeho neskorších filmoch. Podobne ako v jeho ostatných filmoch aj Prebytočný človek rozpráva príbeh o frustrovanom mužovi.

Čítať celý článok...

Prekliate dedičstvo (Hereditary)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Hereditary2 resizeHoci nám tento rok priniesol niekoľko zaujímavých, i menej zaujímavých hororových titulov, očakávania mnohých skalných priaznivcov tohto žánru sa už istý čas upierajú hlavne k snímke Prekliate dedičstvo. Tá sa dočkala svojej premiéry hneď v úvode roka na festivale v Sundance a od začiatku ju sprevádzali mimoriadne pozitívne ohlasy. Oprávnene?

Čítať celý článok...

Mamma Mia! Here We Go Again

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Mama8 resizeNávraty sú „ in“. V živote i v umení. Desať rokov po  úspechu filmu Mamma Mia! Prichádza do našich kín jeho dvojka, americko-anglický titul Mamma Mia! Here We Go Again, čo by sa dalo  významovo preložiť „Mamma Mia! Opäť sme tu.“

Čítať celý článok...