ISSN 1339-4762

Spider- Man: Paralelné svety (Spider-Man: Into the Spider- Verse)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Spider2 resizeUž v poradí siedmy celovečerný príbeh Spidermana k nám v tomto storočí priplával spoza oceána. Neznie to bohvieako originálne, čo si len tí Američania zase na nás pripravili, že sú schopní chrliť jedného pavúčieho muža za druhým, a to so stále s iným ksichtom, stále inými frajerkami a novými záporákmi.

Čítať celý článok...

Prípad Kalmus

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Kalmus4 resizeNekompromisný košický idiot, vyje…nec slovenského národa, umelec, perfomorer, aktivista proti bustám hanebných rodákov… Ako ho uvidíš Ty? Účinkujú: Peter Kalmus, Ľuboš Lorenz, komunisti, aktivisti, fašisti a okoloidúci.

Čítať celý článok...

Smrteľné stroje (Mortal Engines)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Stroje resizeÚspešný sci-fi román Smrteľné stroje (Mortal Engines) spisovateľa Philipa Reevea vyšiel v roku 2001. Nasledovali ho tri pokračovania z rokov 2003, 2005 a 2006. Môžeme ich zaradiť do subžánrov sci-fi, ako steampunk, alebo young adult, prípadne akési future-retro sci-fi. Séria zaujala uznávaného novozélandského režiséra Petera Jacksona zodpovedného za monumentálnu vizualizáciu Tolkienovej Stredozeme v nesmierne úspešných trilógiách Pán prsteňov (2001-2003) a Hobit (2012-2014).

Čítať celý článok...

Vycestovacia doložka pre Dubčeka

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Dubcek7 resizeNajnovší dokument významného slovenského režiséra Juraja Lihosita (Vlakári, Zakázané uvoľnenie, Sojky v hlave) sa zameriava na zhruba 20 - ročné obdobie života slovenského politika Alexandra Dubčeka. Film mapuje dobu od invázie vojsk do Československa v roku 1968 až po tragickú a doteraz nie príliš objasnenú smrť štátnika 7. novembra 1992 pri záhadnej autonehode pri Prahe.

Čítať celý článok...

Do plaviek! (Le grand bain)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Plavky resizePred viac ako dvadsiatimi rokmi nakrútil režisér Peter Cattaneo trpkú komédiu Do naha!, ktorá získala okrem diváckej pozornosti aj štyri ceny Bafta, dve európske ocenenia a jedného Oscara za hudbu. Bol to príbeh s presnými časovými i priestorovými súradnicami. Odohrával sa v priemyselnom anglickom meste Sheffield a reagoval na vtedajšiu nezamestnanosť. Partia šiestich mužov sa rozhodla riešiť svoje existenčné problémy netradičným spôsobom  - pánskym striptízom, pričom odhaľovaním tela odkrývali aj svoje vnútro.

Čítať celý článok...

Záhada Silver Lake (Under the Silver Lake)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Silver2 resizeMysteriózny thriller režiséra a spisovateľa Davida Roberta Mitchella Záhada Silver Lake je označovaný aj ako šialený neo-noir thriller, odohrávajúci sa v bláznivom a bizarnom prostredí továrni na sny - Los Angeles.

Čítať celý článok...

Teheránske tabu (Teheran Taboo)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Tabu resizeŠokujúce. Objavné. Tabuizované. S týmito synonymami sa najčastejšie spája snímka Teheránske tabu, ktorá do slovenských kín prišla až rok po oficiálnej premiére. Prívlastky sú určite výstižne a konzervatívci si budú musieť zvyknúť na silno tabuizované a šokujúce scény. Avšak, príliš objavný, mimoriadne šokujúci a extrémne tabuizovaný tento film Aliho Soozandeha v podstate ani nie je. Dotýka sa však niekoľkých extrémnych oblastí spoločenského života tejto východnej krajiny.

Čítať celý článok...

Vdovy (Widows)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Vdovy3 resizeSteve McQueen patrí bez akýchkoľvek pochybností medzi najuznávanejších, najzaujímavejších a skrátka najlepších režisérov súčasnosti. A je tak trochu jedným z tých, ktorých tvorba popiera už otrepaný výrok, že súčasná kinematografia je v kríze. Ono ide skôr o to, čo si jednotlivý divák v kine vyberie a v súčasnosti má veľké šťastie, pretože McQueen nakrútil svoj režijne a možno aj scenáristicky najsilnejší film Vdovy.

Čítať celý článok...

Čertovské pero (Čertí brko)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Pero resizePeklo je v móde. V českej kinematografii majú navyše rozprávky o čertoch tradíciu. Rozprávka Čertovské pero, ktorú nakrútil  český režisér Marek Najbrt v česko-slovenskej koprodukcii,  je však  istým spôsobom  novátorská.

Čítať celý článok...

Mimi a Líza: Záhada vianočného svetla

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Mimi resizeMimi a Líza sú najlepšími kamarátkami už celú večnosť. Spoločne navštívili mnoho imaginárnych svetov. Ich pohľad na jednotlivé svety bol úplne síce odlišný, no zakaždým zažili úžasné dobrodružstvo plné záhad.

Čítať celý článok...