ISSN 1339-4762

Chvenie (Temblores)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Chvenie3 resizeNakrútiť v dnešnej dobe film venujúci sa problematike LGBT komunity je síce určite v móde, druhá vec je však priniesť aj originálnejší a inovatívnejší prístup k veci, než len prvoplánovú propagandu dodržiavania ľudských práv bez rozdielu sexuálnej orientácie. Snímka v majoritnej guatemalskej produkcii Chvenie sa pohybuje od začiatku do konca niekde na rozhraní týchto dvoch prístupov.

Čítať celý článok...

Vládkyňa zla 2 (Maleficent: Mistress of Evil)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Zloba5 resizePo niekoľkých rokoch vo fiktívnom svete Disneyovky Vládkyňa zla 2 sa opäť vraciame do magickej a rozprávkovej krajiny Maurov, kde sa princezná Aurora (Elle Fanning) stala jej neoddeliteľnou súčasťou s dôležitým poslaním – zjednotiť dva odlišné svety, ľudský a ten rozprávkový. Čo sa však stane, keď sa Aurora rozhodne vydať za princa Philipa (Harris Dickinson) z protiľahlého kráľovstva?

Čítať celý článok...

Pražské orgie

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Orgie8 resizeIrena Pavlásková má vycibrený zmysel pre určitý ženský typ, ktorý  je stelesnením krásnej nymfomanky, s talentom na akékoľvek konšpirácie spoločenského charakteru, s odbočkami do politiky alebo biznisu. Ich ciele sú rôznorodé a ich ikonický pôvod by sme asi ťažko hľadali v hrdinkách českých románov a filmov.

Čítať celý článok...

Zlatokopky (Hustlers)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Zlatokopky1Raz za čas sa na scéne objaví film, ktorého ukážky nevzbudzujú privysoké očakávania a ani marketingová kampaň ako celok nenaznačuje, že sa do kín rúti záležitosť hodná výraznejšej pozornosti - no a predsa je tomu tak. Do tejto skupiny patria vcelku nečakane aj ZlatokopkyJennifer Lopez.

Čítať celý článok...

Ukradnutý štát (Ukradený stát)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

UkradnutyStat1Slovenskú dokumentaristku Zuzanu Piussi môžeme vďaka viacerým jej dokumentárnym filmom označiť za občiansku aktivistku. No namiesto mikrofónu a transparentov potrebných na námestiach využíva k svojim vyjadreniam k aktuálnym spoločenským témam kameru a to je i prípad filmu Ukradnutý štát.

Čítať celý článok...

BATAstories (Baťa, první globalista, Bata, un cordonnier a la conquete du monde)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

BATAStories1Meno Tomáš Baťa (1876 -1932)  je niečo ako symbol a kedysi asi nebolo našinca, čo by ho nepoznal. Bol zakladateľom obuvníckeho impéria, ktoré z rodného Zlína expandovalo do celého sveta,  ale aj  vizionárom, o ktorom sa hovorí, že nevyrábal a nevyvážal iba topánky, ale aj systém a filozofiu práce a života. Svojím spôsobom bol  Prvý globalista“. Takto aj pôvodne nazval svoj najnovší  celovečerný dokument  známy slovenský režisér, scenárista a producent Peter Kerekes (1973). Až neskôr ho premenoval na BATAstories. Rozhodol sa totiž pozrieť na všetko z iného uhla pohľadu.

Čítať celý článok...

Blíženec (Gemini Man)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Blizenec4Na najvyššie priečky rebríčka najvydarenejších filmov taiwanského režiséra Anga Leeho sa film Blíženec iste nedostane, a to z viacerých dôvodov. Príbeh excelentného strelca Henryho Brogana (Will Smith), ktorý odhalí nebezpečnú hru tajných služieb a sám sa stane cieľom, určeným na odstrel, je mnohonásobne recyklovanou komoditou, aj keď za jeho vznikom stojí trojica renomovaných scenáristov. Najznámejším je David Benioff, podieľajúci sa na scenároch i réžii dnes už kultového televízneho seriálu Hra o tróny. Billy Ray sa scenáristicky i režijne podpísal pod filmy Terminátor: temný osud (2019), Tajomstvo jej očí (2015) alebo Kapitán Phillips (2013) a Darren Lemke je okrem iného, autorom scenára hitu Shrek: Zvonec a koniec (2010).

Čítať celý článok...

Sladky koniec dňa (Słodki koniec dnia/Dolce Fine Giornata)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Sladky resizeRežisérske portfolio  Jacka Borcucha u nás nie je veľmi známe,  na rozdiel od herečky Krystyny Jandy, hviezdy Wajdových filmov  Človek z mramoru  (1976) a Človek zo železa (1981) a mnohých ďalších, kde s hlbokou psychologickou pravdivosťou  vytvorila portréty  silných žien. V Sladkom konci dňa  do svojho dlhého zoznamu zaradila Mariu Linde, fiktívnu poetku, nositeľku Nobelovej ceny, Poľku, ktorá  už tridsať rokov žije v malebnom domove uprostred toskánskej krajiny so svojim talianskym manželom.

Čítať celý článok...

Jiří Suchý (Jiří Suchý – Lehce s životem se prát)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

JiriSuchy1„Mojí ctižádostí bylo vytvořit film o životní cestě muže, který kromě toho, že svoje nadání zasvětil divadelní a písňové tvorbě, žil také svuj osobní a občanský život. A já jsem chtěla jeho život uspořádat v kontextu jeho tvorby,“ napísala scenáristka a režisérka Olga  Sommerová v režijnej koncepcii dokumentu Jiří Suchý – Lehce s životem se prát, ktorý po získaní Ceny divákov denníka Právo v tohtoročných Karlových Varoch a po úspešnej pražskej premiére vstupuje do slovenských kín.

Čítať celý článok...

Joker

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Jocker11 resizeJoker, samostatne stojaci príbeh o zrode najslávnejšieho batmanovského protivníka, navyše s ďalšou zmenou jeho ústredného predstaviteľa behom niekoľkých rokov, sa spočiatku javil ako zbytočný projekt. Následne sa však premenil na nečakaný triumf, čo podčiarkla i jeho prekvapivá výhra na medzinárodnom festivale v Benátkach. No a lepšiu reklamu si komiksové filmy snáď ani nemohli priať.

Čítať celý článok...