ISSN 1339-4762

Nedotknuteľní (The Upside)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Nedotknutelni2 resizeKeď tvorcovia ohlásia, že sa chystajú nakrútiť pokračovanie známeho a mimoriadne úspešného filmu, väčšina filmových divákov je síce nadšená, no bezprostredne po videní filmu nakrútený sequel hneď zatratia a ohodnotia mimoriadne kriticky. O niečo zložitejšie to ešte majú tvorcovia remakov. Najmä ak sa rozhodnú opätovne zvečniť na filmové plátna priam notoricky známy príbeh.

Čítať celý článok...

Giliáš (Goliat)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Golias resizeŠtyridsaťjeden ročný švédsky režisér Peter Grönlund sa vo svojej zatiaľ nie príliš bohatej tvorbe zameriava na odvrátenú tvár svojej domoviny, aby nám osvetlil, že ani Škandinávia nemusí byť pre každého ekonomickým rajom na zemi a tamojšia sociálna politika nedokáže robiť zázraky na kľúč.

Čítať celý článok...

Alita: Bojový anjel (Alita: Battle Angel)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Alita11 resizeAlita: Bojový anjel je pomerne problémovým projektom, o čom svedčí aj fakt, že štúdio už dvakrát preložilo pôvodne plánovaný dátum premiéry. No ako sa hovorí, do tretice všetko dobré a film, ktorý James Cameron chystal poriadne dlhú dobu, sa konečne dočkal uvedenia v kinách. No už iba pod jeho scenáristickou a producentskou taktovkou.

Čítať celý článok...

Leto s gentlemanom (Léto s gentlemanem)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Leto12 resizeDarček k Valentínovi – sviatku zamilovaných – aj tak by sa dalo vnímať načasovanie premiéry novej romantickej českej komédie Leto s gentlemanom. Na niekdajšiu úspešnú českú komédiu Leto s kovbojom však nadväzuje iba názvom a skutočnosťou, že  titulnú úlohu vytvoril Jaromír Hanzlík. Navyše debutuje aj ako scenárista a producent.

Čítať celý článok...

Na streche (Na střeše)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Strecha8 resizeJiří Mádl je na režisérskej stoličke stále v podstate ešte nováčikom. So svojím druhým celovečerným filmom Na streche ponúka tunajšiemu filmovému divákovi celkom netradičný námet. Na české a slovenské pomery netradičný, no vo svetovej kinematografii už akýsi osvedčený model. Na streche reflektuje pomaly rozvíjajúce sa priateľstvo medzi zatrpknutým českým dôchodcom a mladým vietnamským emigrantom.

Čítať celý článok...

Mária, kráľovná škótska (Mary the Queen of Scots)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Maria12 resizeKráľovnú Alžbetu si v histórii kinematografie zahralo už zopár významných herečiek. Katherine Hepburn v roku 1936 v Mary of Scotland, Bette Davis v The Private Lives of Elizabeth (1939) a Essex a The Virgin Queen (1955), Quentin Crisp v Orlande (1992), oscarová Judi Dench v Zamilovanom Shakespearovi (1998), Cate Blanchet v Kráľovne Alžbete (1998) a pokračovaní Kráľovna Alžbeta: Zlatý vek (2007), Hellen Mirren v Elizabeth (2005) a nakoniec Margot Robbie v novinke Mária, kráľovna škótska.

Čítať celý článok...

Striedavá starostlivosť (Jusqu'a la garde)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Starostlivost resizeFrancúzskeho režiséra Xaviera Legranda predchádzala povesť majstra napätia. A že to nie je len fáma potvrdil aj svojim celovečerným debutom, psychologickou drámou Striedavá starostlivosť, v ktorom rafinovane rozohral hru medzi rozvádzajúcimi manželmi a ich sporom o striedavú starostlivosť.

Čítať celý článok...

Amatéri (Amatörer)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Amateri resizeSúčasná ponuka filmov, tematizovaných migráciou, má zaujímavé póly. Na jednej strane vidíme vo filmoch ako Yomeddine alebo Cafarnaum svety pomenovávané ich tvorcami apokalyptickými termínmi a na druhej sme svedkami  transferu týchto obetí biedy, krivdy a nedostatku do prosperujúcich západných spoločností, kde žijú životy, vzdialené od vytúženej harmónie a dostatku. Sú zavalení problémami, o ktorých sa im ani nesnívalo.

Čítať celý článok...

Serenity: Ticho pred búrkou (Serenity)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Serenity3 resizeĽudská imaginácia, predstavivosť je impozantná. Dokážeme si predstaviť úplne hocičo. Snívať o čomkoľvek chceme. Vytvárať nespočetné množstvo fiktívnych a paralelných svetov alebo aj celých vesmírov. Raz padáme hlboko k jadru zeme. Inokedy zase lietame s hlavou v oblakoch. Nachádzame sa na možno skutočných alebo úplne vymyslených miestach. V minulosti, súčasnosti, budúcnosti alebo ideálnom bezčasí.

Čítať celý článok...

Ženy v behu (Ženy v běhu)

Hodnotenie filmu podľa čitateľov

Zeny resizeAk by niekto pátral v slovenských médiách po informáciách o slávnostnej premiére nového českého filmu Ženy v behu, pravdepodobne by najskôr narazil na hodnotenie outfitov miestnych celebritiek na tomto premietaní.

Čítať celý článok...