Almodóvar má šancu na Zlatú palmu a Delon ju už má

Cannes2019logo resizeFestival trvá len šesť dní a je predčasné robiť unáhlené uzávery, ale Bolesť a sláva španielskeho režiséra Pedra Almodóvara má vážne šance uchytiť si tento rok Zlatú palmu. Ak môžeme trochu veriť predpovediam tak vraj jediným konkurentom mu je Quentin Tarantino s filmom Once Upon a Time in Hollywood.

No ešte bude aj Xavier Dolan s filmom Mathias a Maxime, Terence Malick so Skrytým životom a mnohí iní. Všetko sa môže ešte zmeniť. Faktom však ostáva, že pätnásť novinárov, ktorí hodnotia filmy v časopise Le film français  mu dali doteraz nevídaných jedenásť zlatých palmičiek, čo znamená, preložené do zrozumiteľnej reči, že film je úžasný. Je to najvyššie ohodnotenie. To je však neraz v úplnom rozpore s mienkou medzinárodnej poroty.

 

Zo  súťažných filmov svojim spôsobom zaujala čínska gangsterka s takmer idylickým názvom Jazero divokých husí Dvepotvory resize(Le lac aux oies sauvages) režiséra Diao Yinana. Divoké husi síce nelietali, ale divokí vraždiaci gangstri plným priehrštím. Ťažko sa orientovalo, kto je kto, ale po čase sa predsa len veci vyjasnia, že polícia bezradne bojuje s gangmi kým sa neprihlásia dve ženy ako volavky. Jedna z nich je manželka vodcu najnebezpečnejšieho gangu, ktorého nie a nie dolapiť. Nakoniec vysvitne, že obom dámam išlo len o peniaze, teda o veľkú odmenu. Výborne snímané, príliš krvavé a svojim spôsobom poučné, že sa neoplatí veriť ani najbližším. Snímka je vlastne ukážkou veľkej zrady z radov najbližších. Súhlasiť, že bolo už načase zločincov pochytať a zlikvidovať, tento fakt nič nemení.

 

Rumunský tvorca Corneliu Porumboiu sa uviedol so súťažnou snímkou La Gomera. Je to názov krásneho letoviska na LaGomera resizeKanárskych ostrovoch. Francúzi premenovali film na Les siffleurs, čo v preklade znamená Pískači. Sú to ľudia, ktorí ovládajú dorozumenie sa pískaním a vedia to len pôvodní obyvatelia La Gomery. Hovoriť pískaním sa bude musieť naučiť aj skorumpovaný policajt z Bukurešti, vydieraný drogovou mafiou, aby im bol plne k službám. Z raja ostrovov sa lieta do Bukurešti, nakoniec aj do Singapuru a je sa na čo pozerať, horšie je to už s obsahom. Zistíme, že polícia v Rumunsku je kompletne skorumpovaná, všetci zúrivo hľadajú  takú maličkosť ako dobre schovaných ukradnutých 30 miliónov euro, jediný slušný policajt doplatí na svoju naivitu životom, nechýba ani láska, veď čo by to bol za film bez jej absencie. Snímka bude mať u obecenstva zaručený úspech, ale či patrí na festival je sporné.

 

Delona ženy milovali a on ich

Na rendez – vous s Alainom Delonom som  musela ísť aj preto, aby som zistila čo za škandál má s ním festival, ako Delon resizesom sa dočítala v českej a slovenskej tlači. Dnes mu totiž udelili Čestnú Zlatú palmu (Palme d´Or d´honneur), ktorú mu za obrovského aplauzu vďačného publika odovzdala jeho dcéra Anouchka Delon. Teraz uvažujem, či skutočne naša tlač v snahe o senzácie popíše hocičo, alebo som na inom festivale. Škandál s Delonom festival nemá nijaký a keď sa o šumoch, pravdepodobne z Paríža, dopočul umelecký riaditeľ festivalu Thierry Frémaux odbil to slovami: „Nedávame mu Nobelovú cenu“ a viac sa s tým nezaoberal. Novinárov však (poučený) upozornil, že Delon dostáva Čestnú Zlatú palmu za celoživotné dielo a nie za interpretáciu. „Prosím nepopleťte to“, dodal. Diskusia s hercom bola srdečná, podnetná a príjemná. Rozhovor ilustrovali ukážkami z jeho najpozoruhodnejších filmov ako Rocco a jeho bratia, Gepard, Borsalino, Samuraj a iné. Delon si zaspomínal na svoj prvý festival v Cannes v roku 1966. „ Prišiel som ako neznámy, nikoho som nepoznal a nikto nepoznal mňa“, povedal okrem iného. Veľa spomínal režiséra Reného Clémenta, s ktorým v roku 1960 nakrútil svoj prvý film Plné slnko (Plein soleil). Vraj mu vždy hovoril, aby sa dobre pozeral, všetko vnímal, ale hlavne, aby zostal sám sebou. Priznal sa tiež, že ho ženy milovali a on miloval ich a veľmi ovplyvnili jeho život. A nikdy nemal agenta o všetko sa musel starať sám. Delon nikdy netúžil byť režisérom. Prečo ? “Nie som scenárista, nie som spisovateľ, nie som tvorivý človek, neviem režírovať, som herec, tak som sa stal aspoň producentom“, priznal. Nesťažoval sa len konštatoval, že režiséri novej vlny ho nikdy nechceli, neponúkli mu nijakú úlohu.“Ale v Amerike sa jeden producent našiel a ten mi ju ponúkol, a tak vznikol film Samuraj.“ A tak sa dnešný oslávenec presadil aj Hollywoode.

Vyhľadaj

2percenta

220x220stavoing

Táto webová lokalita používa súbory cookie pre lepšie používateľské prostredie. Ochrana osobných údajov tým nie je dotknutá.