Aprílové číslo mesačníka Film.sk

fsk 4 2014 resizeNenápadným leitmotívom aprílového čísla mesačníka Film.sk je motív cesty, cezhraničných vzťahov, ale i pohľadov zvonka, ktoré smerujú k nám. Prítomný je v dvoch nových slovenských celovečerných filmoch tohto mesiaca Felvidék – Horná zem Vladislavy Plančíkovej i Slovensko 2.0 s poviedkami desiatich slovenských režisérov, a tiež v krátkom filme Tanec tigra Martina Repku. O svojej ceste za hranice i vo fantázii rozpráva v rozhovore aj režisér Ondrej Rudavský.

S režisérom krátkych filmov a videoklipov Ondrejom Rudavským sa redakcia rozprávala na aktuálnu tému. Je jedným z autorov poviedkového filmu Slovensko 2.0, pre ktorý nakrútil krátky film Pravidlá hry. Mnohí diváci si jeho meno pamätajú v spojení s filmom Mesiac, uvedeným v domácej  distribúcii pred snímkou Hirošima, moja láska v Projekte 100. Rudavský využíva schopnosť filmu  obsiahnuť všetky ostatné umenia, a keď nevytvára svoje fantazijné filmové svety, tak fotografuje, sochárči alebo píše. Rozpráva o svojej tvorbe, aj o  pôsobení v zahraničí. Aktuálne číslo mesačníka venuje priestor aj režisérovi Jurajovi Lihositovi. Jeho osobnosť i dielo predstavuje v rubrike Profil pri príležitosti 70. výročia jeho narodenia.  

 

V rubrike Novinky upozorňujeme na premiéry slovenských filmov na príslušný mesiac. Na začiatku apríla sa k divákom dostal celovečerný animovaný dokument mladej režisérky Vladislavy Plančíkovej Felvidék – Horná zem s háklivou témou slovensko-maďarských vzťahov. Autorka filmom nerozdúchava národnostné vášne, naopak citlivo preniká do osudov ľudí, ktorých životy poznačila politická svojvôľa a dodnes hľadajú svoje korene. Medzi aprílovými novinkami je aj poviedkový celovečerný film desiatich režisérov Slovensko 2.0. Vo svojich krátkych príbehoch odpovedajú na spoločnú otázku: Čo je to Slovensko?. Ich filmy o našej krajine prezradia viac ako údaje v akomkoľvek bedekri. Trojicu premiérových filmov v apríli uzavrie krátky film Martina Repku Tanec tigra. Nakrútil ho v Indii a v slovenskej distribúcii sa bude premietať ako predfilm indickej snímky Cudzí obed režiséra Riteša Batru.

 

V rubrike Aktuálne predstavujeme čerstvo otvorenú kinosálu Kina Lumière pod názvom Filmotéka – Študijná kinosála SFÚ, zameranú na archívne diela. Do priestorov kina pozýva na aprílovú prehliadku nominovaných filmov na národnú filmovú cenu Slnko v sieti, upozorňuje na 16. ročník prehliadky Kino na hranici v Českom Těšíne a poľskom Cieszyne, na 27. Finále Plzeň a informuje aj o novom publicistickom cykle RTVS A predsa sa točí s tvorbou študentov Filmovej a televíznej fakulty VŠMU v Bratislave. 

 

Bohato sú v mesačníku zastúpené recenzií, pričom všetky reflektujú nové slovenské filmy. Je medzi nimi pozoruhodný celovečerný dokument Patrika Lančariča Hrana – 4 filmy o Marekovi Brezovskom, ktorý ocení každý hudobný historik, fanúšik Brezovského tvorby a milovník dobrej hudby. Film zaujme napriek tomu, že hudobný životopisný dokument nepatrí v našich končinách k najrozšírenejším žánrom. Profilovým dokumentom je aj snímka debutujúcej režisérky Oľgy Záblackej Arcibiskup Bezák Zbohom...  o charizmatickej osobnosti katolíckeho kňaza. V recenziách sa Film.sk vracia aj k autorskému dokumentu Ľubomíra Štecka Štvorec v kruhu alebo Život medzi únikmi a snami. Rozpráva o úspešnom slovenskom umelcovi v zahraničí Vladimírovi Ossifovi. Jeho najväčšou slabinou je, že s divákom komunikuje najmä slovom. Prinášame aj recenziu na celovečerný česko-slovenský hraný film Fair Play českej režisérky Andrei Sedláčkovej o neférových praktikách v športe v časoch socialistického zriadenia našej krajiny. Režisérka citlivo rozvíja dramatický potenciál filmu a nepodlieha prehnanej sentimantalite, vďaka čomu film presvedčivo zobrazuje charakter hrdinov i doby.

Viac: https://www.facebook.com/pages/Filmsk/580168628757494.

Vyhľadaj

2percenta

220x220stavoing

Táto webová lokalita používa súbory cookie pre lepšie používateľské prostredie. Ochrana osobných údajov tým nie je dotknutá.